Вдъхновени от идеята да започнем усилено някакъв спорт или тренировки във фитнеса, всеки начинаещ в началото дава всичко от себе си и дори "изгаря" в този свой ентусиазъм. След бурното начало последва рязък спад в желанието и мотивацията, често завършващи с прекратяване на новото начинание.


Това е чест проблем, дори и във фитнес залата, с който най-често се сблъскват треньорите. Макар мотивацията и горещият ентусиазъм да не са нещо лошо, след бързия им спад от началото на тренировките идва място на дисциплината, която да ни накара да останем в залата и да продължим.
Неслучайно инструктурите не дават прогнози за първите резултати, а това е въпрос, който вълнува силно трениращите. Причината за това е, че ако се даде реалистична преценка голяма част от желаещите ще се откажат.


В случая обаче не е важен периодът от време, а това да има постоянна градация в самия процес на работа. По-добре с бавни и сигурни темпове, отколкото с форсиране да съсипем целия процес и да се наложи да предприемем няколко стъпки назад или в най-лошия случай да се озовем обратно на стартовата линия.



Няма как някой, който е с ограничено движение или дисбаланс в таза, да изпълни коректно изхвърляне, ако преди това не сме възстановили нормалната функция на ставата, не сме заздравили достатъчно опасващата я и действаща мускулатура, както и не сме изградили двигателния навик и култура за въпросното движение.

 

По същия начин не можем и да скочим на впечатляваща височина с един крак, ако не сме изградили предварително експлозивност и в двата крайника и не сме изградили и нужния баланс на един крак, нужен за успешното ни приземяване. Няма как да се изгради и експлозивна сила, ако предварително не сме създали условия за базовата такава.


Всеки начинаещ трябва да знае, че по-сложното невинаги е по-ефективно. Дори обратното - изграждането на едно базово ниво с правилно разучаване на техника и движения е основополагащо. Така че следващия път, преди да зададете въпроса "Само това ли е?", когато видите "опростената" тренировъчна програма, замислете се дали точно оттам не бива да се започне като начинаещ.

 
Определено първите седмици ще са тежки и постоянната мускулните трески в места, където дори не знаете, че има мускул може да са демотивиращи, но на база изпипани основни движения - всичко останало впоследствие ще се гради именно на тях.