Как да натоварим качествено бедрата и дупето, ако нямаме възможност да изпълняваме онова трудно и не по силите на всички упражнение, клека. Отговорът на въпроса е лесен. Хайде, да потърсим един уред - лег пресата!
 

Начин на изпълнение на упражнението „Лег преса”

Преминаваме към изходното положение (за помощ ползвайте видеоматериала).
 
Заемете разкрач на широчината на раменете, ако желаете да акцентирате най-вече на бедрата и широк разкрач в случай, че желаете да акцентирате по стабилно и върху седалищните мускули. Гърдите са изпъчени напред, а седалището е издадено назад(получава се лека S-образна стойка). Главата е насочена напред и леко нагоре. Поддържайте описаната стойка по време на цялото изпълнение на движението.
 
След като сте заели изходното положение, отключете ключалките на уреда и започнете да спускате плавно платформата надолу до момента, в който достигне крайната за вас точка, като постепенно вдишвате (в най-долната част трябва да сте си поели напълно въздух).
NEWS_MORE_BOX
 
 
След достигане на крайната точка, започнете да избутвате плавно тежестта към изходното положение, издишвайки равномерно.
 
Ако желаете да тренирате с цел обем на мускулаурата – правете по 10 повторения с почивки от по 1 ½ мин. и 18-25 повторения с почивки от по 30-40 секунди в случай, че целта е релефна мускулатура и издръжливост(без голям обем) в работните серии.
 
Внимание! Винаги загрявайте посредством велоергометър и/или крос с цел повишаване на телесната температура и минимализиране на риска от травми, както и с разгряващи серии преди изпълнението на работните серии. Ползвайте тренировъчен партньор за по голяма сигурност и качество в тренировката.