Спортът в ранна възраст е от изключително значение. Физическата активност при децата включва редица предимства като намаляване на риска от затлъстяване, подобрена координация и баланс, по-добър сън и социални умения. Намаляването на заседналия начин на живот, и то навреме, може да бъде от изключително значение за здравето на вашето дете. Най-хубавото от всичко е, че да се движиш е забавно.

Проблемът със затлъстяването в ранна възраст е един много нашумял дебат в днешно време и ако не създадем приятни и подходящи условия за спорт на децата ни, рискуваме и те да станат част от този проблем. При активно спортуващите се забелязва драстично намаляване на риска от много болести, включително сърдечни заболявания и остеопороза. Редовното спортуване е също така начин да се намали риска от емоционални проблеми като тревожност и депресия.
 

1. Предимства на спорта за деца

Някои от многото ползи за спортуващите деца включват:


 

  • намаляване на риска от затлъстяване;
  • здравословен растеж на костите, мускулите, връзките и сухожилията;
NEWS_MORE_BOX
  • подобрена координация и баланс;
  • подобряване на съня;
  • развиване на доверие;
  • подобрени социални умения;
  • подобрява личните умения на детето, включително сътрудничество и лидерство.

 

2. Насърчавайте детето си да бъде физически активно

Родителите могат да помогнат на децата си да бъдат физически активни по много начини. Ето някои предложения:

 

  • Давайте личен пример или с друг член на семейството и стимулирайте детето си да общува с  приятели, които спортуват активно.
  • Уверете се, че някои семейни излети предлагат възможности за физическа активност, където да спортувате заедно.
  • Насърчавайте детето да ходи или да използва велосипед за кратки пътувания, вместо да разчита на вас да го закарате.
  • Подкрепяйте детето си в спортните му изяви,  постарайте се да сте там за всеки мач.
  • Консултирайте се с преподавателите на вашето дете по физическа култура за спортове извън учебните занятия.

 

3. Безопасен спорт

Много от спортните травми при децата могат да бъдат избегнати, ако:

  • Детето ви ползва “назъбник” при всички контактни спортове (карате, бокс, кик бокс, таекуон-до, ръгби и др.). Можете да се обърнете към вашия стоматолог за професионален монтаж.
  • Детето ви носи наколенки, лакътници, ръкавици при всички спортове, които включват риск от падане, като кънки или скейтборд.
  • Детето ви ползва каска - тя може да намали значително риска от наранявания на главата (мозъчни и лицеви травми).
  • Оставите достатъчно време за възстановяване между сесиите (тренировките).


4. Защо трябва да обърнете внимание...


Само 6 от 10 деца на възраст между 5 и 14 години участват в спорт извън училище.

Повече момчета (70%) спортуват за разлика от момичетата, процентът при тях е само 56%.

Данните сочат, че активно спортуващите деца достигат по-бързо до физически активна възраст, развивайки добра мускулатура.

Липсата на физическа активност и спортуване увеличават риска от сърдечносъдови заболявания.

Стремете се към минимум 60 минути физическа активност всеки ден.

Родителите могат да насърчават децата си да спортуват по много начини, включително чрез моделиране, ролеви игри и авторитети.