Водата осигурява много по-високо съпротивление, отколкото въздуха и това може да се използва ефективно за повишаване ефекта от физическите натоварвания. Упражненията, извършвани във вода, са много по-ефективни във всяко отношение. Това е много добра новина за любителите на водната аеробика и е достатъчен повод да обикнете този метод за тренировка, ако още не сте го сторили.

 

Всеки, който има физическа невъзможност да тренира в нормални условия, или просто е отегчен от стандартния фитнес, може да разчита на водната аеробика като негова много полезна алтернатива.


 

Тя има и две много значими предимства: натоварва ставите в много по-слаба степен от стандартните тренировки, а ефектът за мускулатурата е много по-позитивен поради по-голямото съпротивление на водата. Затова никак не е учудващо, че водната аеробика е първи избор за допълнение на фитнес тренировките при редовно спортуващи хора.

 

Укрепва мускулатурата и повишава издръжливостта
Водната аеробика е насочена към натоварване на цялата мускулатира на тялото. Налагането на водата и съпротивлението, което тя оказва на мускулите, се асоциира с ефекта, който би се постигнал, ако към всяка мускулна група се привърже тежест, която тя трябва да повдига. При тези условия може да се тренират по няколко антагонистични мускулни групи едновременно – ефект който е непостижим при стандартна фитнес тренировка, която обикновено натоварва точно определен мускул или мускулна група. В резултат се повишава мускулната издръжливост, а умората настъпва много по-бавно.

 

За обобщение, крайният резултат от водната аеробика върху мускулатурата е много близък до този при силова тренировка с вдигане на тежести, но е по-комплексен.

 

Подобрява подвижността и гъвкавостта на ставите 
Голяма част от движенията ни по време на стандартна тренировка са ограничени от силата на гравитацията или от риска да загубим равновесие докато ги изпълняваме. Съпротивлението на водата оказва стабилна опора на тялото и позволява широк набор от движения на всяка става, които са почти непостижими извън водата.

 

Установено е, че при пациенти с остеоартрит водната аеробика значително подобрява гъвкавостта на всички основни стави на крайниците и не провокира негативни последици върху състоянието им. Ефектът става все по-позитивен с времето.

 

Облекчава хроничните мускулни и ставни болки
Водната аеробика може да се ползва като много ефективно средство за възстановяване след интензивна тренировка и за намаляване риска от мускулна треска. Същият ефект се наблюдава и при хора с хронични болки в мускулите и ставите и съпътстващата ги скованост, както и при хора, нуждаещи се от раздвижване след травми на мускулатурата или ставния апарат.

 

NEWS_MORE_BOX

 

Подобряване стойката на тялото
Комплексният ефект на водната аеробика позволява укрепване и на най-слабите мускулни групи. В дългосрочен план това помага за поддържане на по-правилна стойка на тялото и за укрепване позицията на гръбначния стълб. Той ще може да се разтяга до максималните си размери, без риск от дискомфорт. Допълнителни ползи за поддържането естествената позиция на тялото ще дойдат от позитивния ефект върху подвижността на ставите.

 

Ясно е, че водната аеробика позволява комбиниране на упражнения за укрепване на мускулатурата и повишаване на мускулната издръжливост при минимален риск от травми. И във всичко това дори не се включва забавлението, което водната аеробика предлага и което гарантира, че ползите от нея ще са наличе не само физически, но и емоционално.