Болката във врата е една от най-често срещаните видове болка сред хората. Тя може да се появи в резултат на различни причини.

 

Както при всички останали части от тялото, упражненията и разтяганията могат да направят мускулите на врата по-силни, гъвкави и издръжливи.


 

Силата във врата може да бъде от полза при предотвратяването на проблеми с раменете, горната част на гърба и тялото, както и на ръцете.

 

Ако човек изпитва болка във врата или в друга част от своето тяло е важно да се консултира с лекар специалист преди започването на определен вид упражнения за раздвижване и разтягане.

 

При тяхното практикуване е нормално чувството на напрежение, но при поява на болка, те трябва да бъдат преустановени. Важно е човек да не се насилва, за да не предизвика поява на травма.

 

За да се разтегне и раздвижи вратът, той се навежда напред, назад и встрани. Тези движения могат да се извършват в изправено или седнало положение, като е препоръчитено да се правят бавно и със задържане за около 10-15 секунди.

 

За допълнително разтягане на врата встрани, човек може да постави ръката си от същата страна, към която се е наклонил, върху главата си и да натисне леко с върховете на пръстите си.

 

Ротацията на врата в различни посоки също може да допринесе за разтягането и подсилването на неговите мускули. Тя може да се извършва както в изправено положение, така и в седнало.

 

Ротацията на раменете е друг вид упражнение, което може да облекчи появилото се в областта на врата напрежение. Оптимално тя се извършва в изправено положение.

 

Препоръчително е човек да повдигне раменете си нагоре и ги движи напред в кръг 6 пъти. След това се правят 6 кръга в обратната посока.

 

При раздвиждането и разтягането на всички части от тялото, не само на врата, е много важно постоянството. Когато човек иска да усети позитивите от тези упражнения и да подобри цялостното си състояние трябва да ги практикува редовно.

 

Различните кратки раздвижвания, като тези за врата, е препоръчително да се извършват всеки ден за постигане на най-добри резултати.

 

Източници:

webmd.com