Канадски учени твърдят, че не честотата на тренировките, а общото им количество е най-важно за добро здраве. Иън Дженсън и екипа му са изследвали над 2000 възрастни, за да определят дали честотата на физическа активност през седмицата е свързана като рисков фактор със сърдечносъдови заболявания и удари и спорни травми.
 
Определени на базата на десетилетия проучвания и събеседвания между специалисти в различни области, 150 минути аеробна физическа активност на седмица се препоръчват на здравите хора по света от съвременната медицина. Откритията сочат, че е без значение как възрастните разпределят своите 150 минути във времето дали някой е пропуснал всякаква физическа активност и упражнения от понеделник до петък, но е бил активен през уикенда е без значение. Съвременните фитнес инструктори осъждат това, но фактите говорят сами по себе си: този човек ще получи същите здравословни облаги, както и хората, които тренират по 25-30 минути всеки ден през седмицата.
 
По време на проучването физическата активност при хилядите изследвани е била измерена чрез акселерометри, които се носели от тях на коланите. Акселерометрите са малки електронни устройства, не по-големи от кибритена кутийка, които измерват броя на извършените движенията.
 
За своето проучване д-р Дженсън е избрал само хора, които спазват правилото за минимум 150 минути физическо натоварване на седмица. Той е разделил групата си на хора, които са активни често – от пет до седем дни в седмицата и хора, които са активни по-рядко – от един до три дни в седмицата. Анализът на данните показва, че при първата група честотата на сърдечносъдови усложнения и спортни травми е най-висока.
NEWS_MORE_BOX
 
Важният извод, който дават иначе по-задълбочените анализи, е следният:
 
  • Възрастните трябва да се стремят да са физически активни минимум 150 минути на седмица, без значение от честотата на тренировките, стига да се избягва пренатоварване.
  • Важното е да трениращите да се съобразяват със собствения си график, тъй като фактор за физическа активност е времето, с което всеки разполага през седмицата, а то в активна възраст в повечето случаи е ограничено.
  • Според изследователите най-често спортните травми във фитнес залите и сърдечносъдовите проблеми, свързани с претоварването се появяват при трениращите през седмицата, докато трениращите през уикенда са по-спокойни, отпуснати и значително по-малко склонни да бързат.