Тренировката навън има редица ползи за организма, но не всяко „навън” влиза в рубриката на подходящи и препоръчителни идеи за физическа активност. Така тренирайки близо до някой булевард, единствено можем да повишим вдишване на замърсения въздух, наситен с различни токсични примеси, директно в белите си дробове.


За тази цел препоръчваме, ако предпочитате тренировка навън, то тя да бъде поне в някой парк или отдалечена градинка от главни булеварди или улици с голям трафик. Естествено, за големите градове в някои случаи това се оказва causa perduta, но при всеки удобен случай би трябвало да се възползваме.


Подобрение качеството на съня е един от първите резултати, които постигаме, дори и с кратки тренировки в залата. Но според проучвания резултатите са още по-изразени, ако тренираме сред природата, дори и кратка, в рамките на 10-20 минути сутрешна гимнастика.



Освен упражнения на едно място, извън залата можем да се заемем с далеч по-приятни занимания като каране на колело, дълги разходки и скачане на въже.


През есенно-зимните месеци тренировките навън имат още една положителна страна, която е допълнителното горене на калории, поради по-ниските температури. Така с по-малко усилия са налице още по-бързи резултати. Освен това е установено, че извън залата, спортната активност изисква и включването на допълнителни групи мускули.


През есенно-зимното полугодие залите се проветряват значително по-рядко, а скупчването на повече хора в сравнително тясното пространство на фитнес залата е много по-често. Това са предпоставки за разнасяне на различни причинители на респираторни инфекции, които автоматично се изключват при тренировките навън.


Зимните месеци са свързани със значително редуциране излагането на пряка слънчева светлина, а тя е основен фактор за синтез на витамин Д в организма. Но тренировките навън позволяват по-продължителното излагане на кожата на ултравиолетовите лъчи. Освен значение за костната плътност, витамин Д има роля и в защитната функция на имунната система.


Спортът е сочен от все повече специалисти като един от основните начини да се борим със стреса. Но в комбинация с упражняването му сред природата, ефектът е значително по-голям. Доказан е ефектът на прекарването на повече време сред природата върху менталното ни здраве.