Ако се двоумите дали е добре да се нахраните преди фитнес, или да започнете тренировката на празен стомах, резултатите от ново проучване ще премахнат тази дилема. Световните фитнес експерти вече са убедени кой е по-ефективният хранителен режим за увеличаване ползите от фитнес тренировките. Важно е обаче да се отбележи, че всичко зависи от това какво искате да постигнете с фитнеса – да натрупате мускулна маса, или да стопите излишните мазнини и да постигнете здравословно тегло.

 

Ще разгледаме въпроса с храненето преди фитнес от гледна точка на хората, които тренират, за да отслабнат, защото при тях ефектът от фитнеса идва по-бавно и се изисква по-строго придържане към хранителния режим.


 

Въпросът за храненето преди фитнес е широко дискутиран, а препоръките на специалистите варират в двете крайности. Според някои е добре да се запасим с достатъчно въглехидрати преди тренировка, за да разполагаме с достатъчен запас от енергия. Според други специалисти фитнесът е най-ефикасен, когато тренировката се провежда на празен стомах. И в двата случая са налице съответните предимства, но безспорен факт е, че хората, които тренират, за да контролират теглото си и да се борят със затлъстяването, за предпочитане е да тренират на гладно. Проучванията сочат, че тогава се топят повече излишни мазнини. В дългосрочен план такъв фитнес режим ще помогне за по-трайни резултати в борбата с излишните килограми.

 

Екип учени от британски университет анализират ефекта от тренировката при хора, които тренират след ядене и такива, които се натоварват на гладно. Проследен е ефектът на тренировката върху активността на мастната тъкан при двете групи хора.

 

Установено е, че след хранене мастната тъкан е „заета“ с преработката и усвояването на приетите хранителни вещества и фитнес тренировката в такива условия не може да активира полезни процеси в нея, водещи до топене на мазнини. Нещо повече – мастната тъкан може да се адаптира към редовното физическо натоварване при такива условия и ще се налага постоянно повишаване на натоварването, за да се постигнат позитивни ефекти от фитнеса.

 

NEWS_MORE_BOX

 

От друга страна, фитнесът на празен стомах се асоциира с позитивни промени в мастната тъкан, които активират процеси, водещи до по-интензивно топене на мазнини, т.е. до повишаване ефективността на тренировката. Особено при по-продължителна тренировка резервите от гликоген в мускулатурата и черния дроб бързо се изчерпват и когато не сме се нахранили преди фитнес, организмът компенсира енергийните си нужди с топене на мазнини от мастните депа.

 

При редовно придържане към този режим ефектът за регулиране на теглото би следвало да е по-видим.

 

Въпреки получените резултати експертите препоръчват хранителният режим при всеки човек, трениращ, за да отслабне, да бъде съгласуван със специалист. Това ще гарантира ефективността на тренировката и ще предпази от нежелани последствия.