С напредване на възрастта, мускулната сила отслабва. Това се усеща особено над 60-годишна възраст, понеже ежедневни дейности, изискващи мускулна сила, често стават непосилни. 
 
Физиотерапевти и ортопеди препоръчват след 60-годишна възраст да се правят умерено прогресивни силови тренировки. Упражнения с ластични разтягания, свободни тежести и такива, използващи телесната маса - модифицирани лицеви опори и мостове от легнало положение, засилват мускулната сила и поддържат добрия тонус.
 
Ключово в тези практики е стриктният контрол от инструктор или терапевт на размера на тежестите и интензитета на тренировка, съобразени според индивидуалните характеристики на всеки практикуващ. Хората в напреднала възраст, които се грижат за доброто си здраве и посещават фитнес поне два пъти седмично, изпитват огромни улеснения и се справят много по-безпроблемно с рутинни дейности като ходене, изкачване на стълби, къпане и битови занимания.
 
Дори за хора със здравословни проблеми, съпътстващи напредналата възраст 60-80 години, тези упражнения са благотворни. Изследване на доктор Чиунг-джу Лиу от Университета на Индианаполис, САЩ  показва как сред спортуващите поне два-три пъти в седмицата пенсионери се наблюдава повишено самочуствие, силно намалена честота на злополуки като падане, спъване или изпускане на предмети, както и по-голяма обща задоволеност от живота. Само наличието на поддържан мускулен тонус прави възрастните хора много по-щастливи и независими.
 
След навършване на 60-тата си година, хората предимно от големите градове, рязко прекъзват физическата си активност, което води до тежки последици. Уседналото им ежедневие ги предразполага към хипертония, напълняване и обездвижване, които скъсяват значително продължителността им на живот. Според доктор Лиу, в такива случаи мазнините се натрупват бързо, като едновременно с това се губят средно около 150-200 грама мускулна тъкан само за една година. Основната цел на силовите тренировки е да се спре този процес.
NEWS_MORE_BOX
 
Специалисти препоръчват на възрастните да продължават да спортуват, естествено, съобразявайки се с годините си. Какво трябва да имат предвид възрастните: преумората при младите може да се тушира от добро хранене и здрав сън, но при хората в „трета младост” физическото изтощение и тренировки без инструктор или физиотерапевт могат да имат сериозни последствия.
 
Доктор Лиу споделя още, че има внушителен брой пациенти, които, независимо от респектиращата си възраст или съпътстващи заболявания, успяват да засрамят мнозина младежи във фитнес залите със своите постижения.