Сред всички форми на спортуване и поддържане на физическата активност бягането и плуването се радват на най-много почитатели. Практикуването и на двете занимания е ефективен начин за горене на голямо количество калории за определено време. За хората, които спортуват основно с цел горене на калории обаче, е важно да подбират най-ефективните за себе си занимания. В това отношение между плуването и бягането има разлики, въпреки че и двете упражнения носят своите уникални ползи.

 

Ползи от бягането



Джогингът е физическото занимание, предпочитано от може би най-много хора за поддържане на физическата активност. Това е напълно оправдано на фона на ползите, които това занимание носи:

  • Укрепване на опорно-двигателния апарат, включително мускулатура и стави;
  • Подобряване на сърдечната дейност;
  • Подсилване на имунитета;
  • Превенция обострянето на хронични здравословни проблеми;
  • Общо тонизиране на тялото;

 

Ползи от плуването


Спецификата на заниманието е причина плуването да се практикува от по-малко хора, отколкото бягането, но това не снема от значението на този толкова ефективен тип физическо натоварване. Плуването носи ползи за:

  • Поддържане гъвкавостта на ставите и мускулите;
  • Повишаване издръжливостта на мускулатурата;
  • Подобряване баланса и координацията;
  • Стимулиране на кръвообращението към всички зони на тялото;
  • Тонизиране на тялото и ума;

 

NEWS_MORE_BOX

 

Разлики в калорийния разход


Въпреки безспорните ползи и от двата типа спортна дейност плуването има едно значимо предимство пред бягането и това е по-солидният разход на калории. Съпротивлението на водата е причина плуването да ангажира цялата мускулатура на тялото с разход на голямо количество енергия и съответно – калории. Трудно може да се посочи физическо занимание, което да е по-комплексно в това отношение. Плуването има и още едно голямо предимство. То е много щадящо по отношение на ставите като натоварването на мускулатурата не афектира ставния апарат.

 

В заключение може да се посочи, че мускулните усилия и респективно калориите, които се изразходват за покриване на определено разстояние, са в пъти повече при плуващите, отколкото при бягащите. За хората, които спортуват, за да горят калории, плуването е изключително удобен избор, стига да могат да го практикуват ежедневно. С час плуване човек със среден ръст и тегло може да изгори над 700 килокалории.