Практичността и простотата на физическите упражненията, при които разчитаме на собственото си тегло, са причина те да се радват на все по-голям интерес във фитнес средите. Едва ли има любител на фитнеса, който да не е запознат с упражнението планк.

 

Класическият планк се изпълнява с лягане на земята с лице към пода. Тялото се изпъва като единствена опора осигуряват пръстите на краката и сгънатите под прав ъгъл лакти и предмишници, разположени на една линия с раменете.


 

Упражнението планк е любимо на професионалисти и любители на фитнеса. То е изключително удобно за прилагане навсякъде и по всяко време. Не изисква специални уреди, натоварва едновременно няколко от най-целевите мускулни групи и води до бързи и видими резултати. Планк упражнението е сред най-ефективните, които можем да правим в домашни условия и със сигурност никога няма да излезе от мода, независимо от напредъка в типа и интензивността на фитнес тренировките.

 

Планк – едно упражнение, много ползи

Упражнението планк натоварва на практика цялата мускулатура в централната зона на тялото – около торса и таза, включително бедрата. Това с амускулни групи, които пряко или косвено участват в движението на всички зони на тялото. Така редовното изпълняване на планк ще позволи не само заздравяване на тази мускулатура, но и ще улесни изпълнението на други типове фитнес упражнения, натоварващи периферната мускулатура. Хубавото е, че ползите от планк упражнението далеч надхвърлят заздравяването на мускулатурата в централната зона на тялото.

 

NEWS_MORE_BOX

 

Още със заемането на позицията за планк се усеща натоварване на мускулатурата в зоната на бицепса, врата и раменете. Макар и да не се натоварват на серии тези мускулни групи остават активни през цялото време, в което сме в позиция за изпълнение на планк упражнението. Ползите от продължителното натоварване в случая напълно компенсира липсата на повторения. Така планк се превръща в удачна алтернатива на повечето фитнес упражнения, натоварващи горната част на тялото.

 

Изпънатата позиция на ходилото и опората за долната част на тялото, осигурявана единствено от пръстите на краката, води до натоварване на бедрения и седалищния мускул. Планк упражнението е сред малкото, които осигуряват подобна ефикасна комбинация.

 

Наред с всичко това, планк стимулира кръвообращението във всички зони на тялото и, съпроводено от правилен хранителен режим, упражнението може да осигури бързо натрупване на мускулна маса или стопяване на мазнините в посочените части на тялото.

 

Най-хубавото на планк упражнението е лесното изпълнение и изключително високата ефективност при много кратък период на активност. Счита се, че 10 минути, разпределени между няколко изпълнения на планк в рамките на деня, са достатъчни за постигане на достатъчно добър ефект. Кой не би могъл да намести 10 минути в натовареното си ежедневие, при условие че ползите са толкова много? Опитайте.