Към първа част

 

Следобедната тренировка



Ежедневната промяна в хормоналните нива на тялото води до различни резултати, а следобедните тренировки - до по-добри атлетични показатели.


1. По-добри резултати


Ако искаме да бягаме по-бързо или да вдигаме повече тежести, най-вероятно ще „счупим“ личните си рекорди следобед. Това е така, защото в тези часове метаболизмът ни е най-бърз. Следобед нивата на хормоните кортизол и тестостерон помагат на мускулите да обработват енергията по-ефективно. Температурата на тялото също е по-висока, което е свързано с повишена сила.

 

Вечерен спорт


Много хора се чувстват в оптимална форма за тренировка в края на деня и в това има редица предимства и ползи.


1. Повече издръжливост


Изследване от 2019 г., публикувано в Cell Metabolism, установи, че хората използват по-малко кислород по време на вечерна тренировка, в сравнение с други часове от деня. По-ниската консумация на кислород означава по-ниска сърдечна честота, а това ни кара да чувстваме упражненията по-малко интензивни. Следователно тялото ни може да изпълни още няколко обиколки на парка.


2. По-малко стреса


Много хора обичат да приключат деня си с енергична тренировка, за да изпуснат парата и да се освободят от напрежението.
Изследователски анализ, публикуван през 2008 г. в Journal of Sports Psychology, добавя, че упражненията облекчават стреса. В него пише, че една тренировка може да намали безпокойството, а то е основна причина за проблемите със съня.


Важно е да се отбележи обаче, че не бива да тренираме в часовете преди лягане - тренировка с висока интензивност в рамките на един час преди сън, доказано може да затрудни заспиването.


3. По-лесно заспиване


Завършването на деня с релаксираща дейност, като йога, е чудесен начин да комбинираме успокояваща, медитативна практика с по-енергична тренировка по-рано през деня.


Наред с разтягането, йога включва и упражнения за дълбоко дишане, които могат да променят мозъчната активност, за да предизвикат реакция на релаксация и спокойно състояние на ума.

 

Което и време да изберем е важно да знаем, че редовните упражнения са най-доброто, което можем да направим за здравето си. Американската сърдечна асоциация препоръчва да отделяме поне по 150 минути за умерена до енергична физическа активност всяка седмица.

 

Източник: Insider.