Много родители искат да запишат децата си на някакъв спорт още в ранна възраст по различни причини. Някои смятат, че спортът възпитава, което е съвсем вярно, защото той учи децата да бъдат по-отговорни и уравновесени. Други пък не искат децата им да губят времето си, или предпочитат да ги предпазят от застояването пред компютъра или някои не толкова полезни занимания.

Децата имат идоли, на които биха искали да подражават и да приличат. Тези идоли в повечето случаи имат слаби, мускулести, оформени тела или са просто красиви по външност хора. Затова често се случва децата сами да проявят желание да започнат да се занимават с фитнес. Въпросът е обаче на каква възраст могат да влезнат във фитнес залата?

Препоръчвам преди да въведете детето във фитнес залата първо да се посъветвате с фитнес инструктора дали възрастта му е допустима за подобно спортно натоварване. Той ще посъветва с каква тренировка е най-добре да започне детето.

Тренировката на детето във фитнес зала не трябва да включва упражнения, които натоварват гръбначния стълб и сухожилията, тъй като така  рискувате да забавите растежа на костите му и  получите съвсем различен ефект от желания.

NEWS_MORE_BOX



Тренировките с тежести в залата могат да започнат още през ранния пубертет (12 – 14 г.). Така могат да се подготвят мускулите за по-нататъшното им развитие в края на пубертета. Фитнес заниманията ще дадат един добър старт за оформяне на перфектно и красиво тяло, което дава самочувствие и отваря много врати.

Ще дам пример с едно момче, което ме потърси за помощ след като беше прекъснало тренировките. Той започнал да тренира още на 12 години, но без да бъде наглеждан от фитнес инструктор. Не е знаел какво точно трябва да прави и откъде да започне, затова е тренирал на един от най-популярните уреди – лежанката с лост за гръдните мускули. При съвместните ни тренировки по-късно ми направи впечатление, че мускулите на гърдите му се различават доста от останалите. Това се дължеше на факта, че той си е подготвил мускулите за растеж още в началото на пубертета, което доказва че не е нужно да се чака по-късна възраст, за да се практикува този спорт. Разбира се, тези тренировки трябва да се провеждат под погледа на фитнес инструктор.

Младите хора, които спортуват с тежести във фитнес залата, трябва да знаят, че е необходимо да променят хранителния си режим. Важно е да увеличат приема на въглехидрати и протеини, за да могат мускулите да се възстановяват. Това ще гарантира постигане на по-големи резултати и ще предотврати понижаване на имунитета. Напротив, с правилното хранене и тренировки, имунитетът ще се засили и здравето укрепне.

Закуската е задължителна. Тя може да включва овесени ядки или мюсли, които, освен че съдържат жизнено важни хранителни елементи, са и богати на въглехидрати. Така мускулите ще си набавят енергия и тренировката ще бъде пълноценна.

Обядът може да включва и месо, което пък е богато на протеини. Те са необходими за възстановяване на мускулите и тяхното нарастване.
За вечеря може да хапнете нещо леко - примерно зеленчуци, риба. Така ще се избегне чувството на преяждане и сънят ще е по-спокоен и пълноценен.

Трябва да знаете, че фитнесът – този страхотен спорт, е единственият, който може да промени тялото драстично за кратко време според мен.

 


 

 

Иван Иванов е фитнес инструктор и национален шампион по класически културизъм. Занимава се с фитнес и културизъм от 14 години. Участвал е многократно в национални и международни състезания по класически културизъм. Национален шампион е по класически културизъм от 2013 г. и вицешампион на балканското първенство през 2015 г. На него разчитаме за адекватни съвети за постигане на красиво тяло и правилно изграждане на тренировките във фитнес залата, без да се допуска вреда за здравето.

 

 

Следващия съвет на Иван Иванов очаквайте в четвъртък, 18 юни, в рубриката "Фитнес" на Puls.bg.

 

Въпроси към него можете да задавате в коментарната част под текста. Повече за него можете да научите във фейсбук страницата му - Fitness lifestyle by Ivan Ivanov.

 

 

Първият текст от поредицата на Иван Иванов - Кога да очакваме резултати от фитнеса?

 

Следва - "30 минути тичане и 1 силова седмично гарантират красиво тяло за морето"