Това е първата тема от поредицата "Най-добрият и евтин фитнес салон - моят дом" на Елисавета Шидерска в Puls.bg. С "Ластикът - мултифункционален фитнес уред на годината" в откриваме един съвместен проект с компанията Fine Line - от сега рубриката "Фитнес" ще се води от трима експерти на Fine Line, които ще ни представят различни видове спорт и физически упражнения, с които можем да подобрим тонуса, физическата си форма и здравето си.

 

Пожелаваме им "леко перо" и успех на територията на Puls.bg, а на вас - приятни и любопитни мигове с новите водещи на рубриката! Започваме с Елисавета Шидерска...


 

---------------------------------

 

Светът на фитнеса еволюира през последните години със скоростта на светлината. От зали за полиране на мускули, днешните фитнес салони се промениха. Привличат все повече хора от третата възраст, бременни и възстановяващи се от контузии. Класическите упражнения с фитнес уреди и аеробика са изместени от новите тенденции, наречени дисциплини на тялото и ума. Упражненията с ластик могат да се причислят към този тип тренировка, като ефектът им е съпоставим на упражнения с тежести. Преди да „програмирате“ тренировка с мултифункционалния уред на годината - ластикът, имайте предвид, че гумите за спорт са различни видове: според дължината и тяхната стегнатост. Често се шегувам с моите ученици, че една от тези тренировъчни гуми у дома е равна на половин фитнес зала. С един ластик и една фитнес топка - фитбол, си правим цял домашен фитнес салон.

С веселите шарени гуми се правят много и разнообразни упражнения. Различните тренировъчни програми, като тази, която следва след статията в снимки, създават достатъчно добро съпротивление. Натоварват по подобен на тежестите начин. Най-голямото предимство на този мултифункционален уред за фитнес, както биха написали в рекламите, е, че не заема никакво място. Ластикът се сгъва или навива на руло, което е с диаметър на топка за тенис. Можем да го носим в офиса и дори по време на командировки, за да си правим сутрешната гимнастика.

Не бива да забравяме, всеки от нас е различен индивид със своите лични физически особености. И че всяка тренировка, независимо дали се прави само с ластик или с друг фитнес уред, завършва с едно добро разтягане - стречингът подготвя мускулите за следващото физическо натоварване.

Упражненията с ластик са валидни както за онези, които работим пред компютъра, така и за всички, които се трудят "на крак". При тренировката за тонус, каквито са повечето с гуми,  важи същото правило както при храненето. Тези, които искат да намалят теглото си и онези, които искат да сложат някое и друго кило отгоре, ядат една и съща храна... здравословна. Разликата е в количеството, времето на хранене и качеството на калориите, които се приемат.

Упражненията за тонус имат за цел да "вкарат" кислород в мускулите, т.е. да "нахранят мускулите с най-добрата за тях храна", която после дава енергия на тялото да продължи с обичайните си ежедневни задължения, били те в статична или динамична среда. Желаещите да си "построят" собствена фитнес зала насред хола, би било добре предварително да знаят няколко неща за тренировката у дома с ластик:

 

  • нагласете дължината на ластика според височината си - повечето ластици могат да се ползват на различна дължина;
  • загрейте добре ставите преди същинската тренировка - дори малко повече, отколкото нормално загрявате;
  • нужно е допълнително стягане на краката и ръцете по време на упражненията с ластици;
  • по време на сериите ластикът не се отпуска (винаги е леко обтегнат), амплитудата на движение се съобразява с това.

 

На следващата страница...

Тренировъчна програма с ластик