Според направени проучвания кратките тренировки са също толкова ефективни, колкото една по-продължителна.

 

Полезно е да се извършват минимум по 150 минути аеробни упражнения с умерена интензивност или 75 минути аеробни упражнения с висока интензивност на седмица.


 

Според специалистите важно е да се правят силови тренировки поне 2 пъти в седмицата. Те трябва да бъдат за цялото тяло, насочвайки се към основните мускулни групи.

 

Много хора отделят много време за своите тренировки, но това не е задължително.

 

С няколко разпръснати в деня краткотрайни упражнения се наблюдават същите ползи. Тогава също могат да се достигнат препоръчителния брой минути, смятат експерти.

 

Тези тренировки много по-лесно могат да се включат в дневния ни забързан и зает график.

 

Множество проучвания показват, че при натрупване на кратки упражнения от поне 10 минути по време на целия ден се наблюдава същото положително действие върху здравето, като това при изпълнение на едно и също упражнение за по-голям интервал от време.

 

Преглед на 19 проучвания, включващи 1080 участника, не открива разлика между натрупаните и продължителните упражнения при ползите за кръвното ни налягане или при кардиореспираторните резултати. Сходни са и ползите за нивата на кръвните мазнини, инсулина и глюкозата между двете групи.

 

Една от причините, поради която хората не спортуват активно е липсата на време.

 

Според д-р Глен Гаесер - професор по физиология на упражненията в Държавния университет в Аризона, кратките тренировки са особено полезни за хората, които не са склонни да отделят повече време.

 

Те могат да се състоят от 5-10 минути ходене или упражнения със съпротивление - изометрични, за които не изисква смяна на дрехите.

 

При такъв тип упражнения е по-лесно човек да бъде постоянен и да спазва някаква рутина.

 

Проблема при по-дългите тренировки е, че много хора се откзват от тях преди да изпитат някакви позитиви.

 

Друг плюс от кратките тренировки е подобряването на цялостното здраве на мозъка и настроение.

 

Едно проучване установи, че участниците, извършващи 10-минутни бързи разходки и медитация имат цялостно подобрено настроение в сравнение с неактивна група от хора.

 

Наблюдава се и понижаване в кръвното налягане.

 

Д-р Гаесер и колегите му провеждат малко проучване, с което да сравнят ефектите от кратките аеробни упражнения и непрекъснатите упражнения върху 24-часовото амбулаторно кръвно налягане.

 

Те наблюдават, че при извършването на три 10-минутни разходки през деня кръвното налягане се понижава повече от една 30-минутна разходка при хора с прехипертензия.

 

Намаляването на времето на упражненията позволява и трениране с по-висока интензивност, която не се поддържа толкова лесно при по-дълги периоди от време.

 

Съкратените тренировки просто стават част от ежедневието на човек и не предизвикват стрес от планиране на цяла сесия във фитнеса.

 

Също така, освен позитивното влияние върху здравето, е възможно и постигането на фитнес цели.

 

Според Кристин Огбона - физиотерапевт в Центъра за терапевтична терапия на Провидънс Сейнт Джон, мини тренировките помагат на много заетите хора да постигнат тези свои цели.

 

В заключение този тип тренировки могат значително да подобрят цялостното състояние на човек и не са по-малко ефективни от по-дългите такива. Активното движение и кратките тренировки през целия ден също дават резултат.

 

 

Източници:

Mini Workouts Are a Great Option When You're Short on Time (healthline.com)