Периодът в края на зимата е най-неблагоприятният за податливите на депресивни състояния и настроения. И когато пролетната умора вече тропа на вратата, най-лесният начин да се укрепим здраво срещу нея е като поддържаме тонуса си на ниво.

 

И дори за начинаещите във фитнеса има начин да използват разнообразието от фитнес упражнения за тонизиране и превенция на депресивните състояния.


 

Дори медицинските специалисти днес често предписват кратките  интензивни тренировки като средство за предпазване от депресия. Те дори може да се включват като средство за допълване на лечението й.

 

Как и кои кратки интензивни тренировки помагат срещу депресия?

Физическите упражнения действат тонизиращо и на тялото, и на съзнанието. Раздвижването стимулира кръвообращението и отделянето на ендорфини – хормоните на щастието, които са естественото средство на тялото за облекчаване и превенция на всякакъв емоционален срив. Като най-стимулиращи отделянето на ендорфини се посочват именно кратките интензивни тренировки. Те може да включват упражнения, подходящи за изпълнение вкъщи или на двора, и не изискват задължително посещение на фитнес залата.

 

Краткитеи интензивни тренировки дават моментален стимул за подобряване на настроението. Ефектът е много по-бърз в сравнение с по-лежерните и статични упражнения, а при редовно изпълнение може да бъде и много траен. Това е причина прилагането на този тип тренировки да се препоръчва като първостепенен режим в периода на преход от зимата към пролетта. А най-хубавото е, че са подходящи за редовно спортуващи и за начинаещи.

 

В ежедневният набор от кратки интензивни тренировки и упражнения може да се кобинират:
•    Скачане на въже;
•    Бърпи;
•    Табата;
•    Планк;

 

NEWS_MORE_BOX

 

Експертите препоръчват тези упражнения да се прилагат в серии с кратки интензивни натоварвания, последвани от по-кратки почивки и нова серия упражнения с по 4 до 8 повторения. Хубавото на посочените упражнения е, че интензивността им позволява те да се изпълняват за много кратък период от време – достатъчни са по няколко минути дневно.

 

Към тях може да се добавят и добре познатите кардио упражнения за засилване ефекта върху теглото и по-продължително горене на калории след приключване на тренировката. Началото на пролетта дава идеален шанс за комбиниране на двата типа упражнения за провеждане на максимално ефективни тренировки на открито за оптимално тонизиране и подобряване на настроението.