С наближаването на лятото, въпреки усложнената пандемична обстановка, всеки търси начин да свали натрупаните през зимата мазнини и да подготви тялото си за лятото и конкретно за плажа.

 

Две са важните неща за постигане на желаната фигура – правилно хранене и спорт.


 

Колко трябва да спортуваме, за да отслабнем?

 

Голяма част от хората срещат проблем със спортуването заради недостига на време или липсата на достатъчно мотивация в така или иначе малкото свободно време. Заради това тези хора спортуват по-рядко и не спазват определени „графици“ за тренировка.

 

Голяма част от хората прекъсват тренировките, мислейки, че нередовните тренировки нямат ефект. Уви, нови проучвания сочат точно обратното.

 

Едно проучване разглежда митохондриите на мускулни клетки на нередовно спортуващи хора.

 

Митохондриите са клетъчни органели, безкрайно важни за оцеляването на организма и неговия метаболизъм. В тях се осъществяват редица процеси, осигуряващи на организма нужната енергия от различни източници, като захари и мазнини.

 

В проучването става ясно, че дори еднократна тренировка води до повишаване на способността на митохондриите да преработват различните горива за добив на енергия.

 

Изследването включва въртене на велоергометър в продължение на един час, с интензитет, който не обременява твърде много изследваното лице и позволява провеждането на нормален диалог с него. 15 минути след упражнението бива взета проба от изследваните лица, за да се разгледат митохондриите на техните мускулни клетки.

 

Става ясно, че дори само след един час на колелото, митохондриите преработват 12-13% повече мазнини и от 14 до 17% повече захари.

 

Предишни проучвания вече доказаха, че редовният спорт трайно променя и подобрява метаболизма, позволявайки изгарянето на повече калории, дори при липса на физическо натоварване.

 

Резултатите може да помогнат на много хора да преборят психичната бариера и да направят първата стъпка към едно по-здраво тяло. Не е нужно да си професионален атлет, за да се отрази спортът на тялото.

 

Перспективата е още по-добра – ако хората знаят, че дори една тренировка има влияние, мотивацията ще бъде по-голяма, а с времето желанието може да се превърне в един здравословен навик.

 

Източник:

https://www.sciencedaily.com/releases/2021/03/210322085520.htm