Плуването е много ефективен спорт, чийто резултати наподобяват тези при кардио тренировките. Поради тази причина този вид физическа активност е особено полезна за хората, които не обичат стандартни тренировки.

 

Независимо от усилената работа, която цялото тяло и сърцето извършват при плуване, човек охлажда своята телесна температура чрез водата. Това повишава вероятността за по-дълга продължителност на тренировката в сравнение със стандартното бягане например.


 

Освен това водата действа релаксиращо на много хора и различните движения се извършват по-плавно.

 

Плуването включва активното участие на мускулите от горната и долната част на тялото. При извършването на различните движения се включват коремните мускули, мускулите на гърба, ръцете и краката, както и седалищните мускули. Когато човек променя скороста и интензитета на своите движения, те се натоварват съответно повече или по-малко.

 

Този вид спорт може да бъде от полза при подобряване на гъвкавостта и подвижността на хората, както и за силата на цялото тяло.

 

Съпротивлението на водата е около 12 пъти по-голямо от това на въздуха. Следователно за придвижване във нея, е необходимо прилагането на по-голямо усилие от човека. Това е много добра аеробна и цялостна тренировка за укрепване на тялото.

 

Ако водата е топла, плуването може дори да има успокояващ ефект върху болки в ставите и мускулите. От друга страна, ако времето е горещо, плуването може да охлади тялото, докато човек изгаря калории и сваля излишните за него килограми.

 

Плуването е подходящо при различни здравословни състояния. Например, ако една жена е плувала преди да забременее, вероятно ще може да продължи да плува, освен ако няма проблеми с бременността. Отпускането във водата може да премахне напрежението от нейните стави и да облекчи появили се болки.

 

Също така плуването е страхотна аеробна тренировка за хората с повечето видове артрит. То може да доведе до намаляне на натоварването от ставите и да помогне за предотвратяването на различни наранявания. Този вид физическа активност е добър избор и при болки в кръста.

 

Независимо от множеството позитиви обаче, при някои състояния или по-силни болки преди пристъпването към този вид спорт се препоръчва консултацията с лекар специалист.

 

Референции:

www.webmd.com