При наличие на болка в кръста, вероятно това, което ви се иска да направите, е да си почивате. Истината е обаче, че движението е полезно в тези случаи. Упражненията могат да укрепят мускулите на гърба, стомаха и краката. Те спомагат да укрепването и на гръбнака, като по този начин облекчават болката в кръста. 
 
Винаги, преди да се пристъпи към изпълнения на каквито и да е упражнения, трябва да се консултирате с лекар. В зависимост от причината и интензивността на болката, някои от тях не са препоръчителни, тъй като могат да навредят. Кои биха били подходящи?
 
Упражнение №1
 
Трябва да застанете с колене и ръце на пода, след което да стегнете мускулите на корема. Повдигнете и изпънете единия крак назад, като го задържите за 5 секунди. След това сменете с другия крак. Упражнението трябва да се повтори от 8 до 12 пъти за всеки крак, като се опитвате да удължите времето на задържане на крака. Опитайте се да повдигнете и противоположната ръка, заедно с крака. 
 
Това упражнение е чудесен начин да се научите как да стабилизирате кръста, докато движите ръцете и краката.
NEWS_MORE_BOX
 
 
Упражнение №2
 
Легнете по гръб, със свити колене и крака, стъпили на пода. Поставете едното коляно към гърдите, докато другия крак е на пода. Дръжте кръста прилепен към пода, като задържите позата 15 – 30 секунди. 
 
След това свалете коляното и повторете упражнението с другия крак. То трябва да се извърши от 2 до 4 пъти за всеки крак.