Познанията за мускулите на тялото могат да ни бъдат от полза за по-ефективното натрупване на мускулна маса и премахване на излишните килограми.



Колкото сме по-запознати с мускулните групи на тялото, толкова по-лесно и по-ефективно можем да наблегнем на конкретни области за усъвършенстване и стягане.


Ето няколко базови мускулни групи, които ще ви помогнат да оформите торса...



1. Rectus abdominis


 

Това е голям плосък мускул, който покрива голяма част от предната стена на долна част на гърдите до срамната кост. Частта над пъпа се състои от три двойки от правоъгълни секции, подредени един над друг. Тази група мускули е известна още като коремни мускули.



2. Oblique abdomen

 

Тази група от три плоски мускула е разположена на страничната предна част на корема по диагонал. Те помагат за движението на торса на страни, напред и назад и за кръгови движения в областта на кръста. Наричат се още външни наклонени мускули на корема.

 

 

NEWS_MORE_BOX



3. Transversus abdominis

 

Това е мускулен слой на предната и странична част на коремната стена. Този мускул помага за фиксирането и правилното положение на вътрешните органи и при процеса на дишане.



Този мускул е от изключително значение при тренировка или силови упражнения, поради функцията си да поддържа силен и стабилен гръбначният стълб.

 



4. Erector spinae

 

Това е група от мускули и сухожилия, които обграждат страните на лумбалните прешлени. Тази група от мускули също е от изключително значение за правилната стойка и стабилността на гърба.



Именно липсата на стегнатост и сила на гръбните мускули е честа причина за дископатии и сецвания в процес на тренировка, а и в ежедневието.


Когато сме наясно как и за какво служат нашите мускули, можем да се предпазим от травми и различни контузии, докато полагаме усилия да поддържаме стегната и хубава фигура.