Честите фитнес тренировки и постоянни упражнения понякога могат по-скоро да навредят, отколкото да помогнат, според специалисти.

Те са на мнение, че рискът от изтощаване и евентуални контузии е завишен.

Практикуването на фитнес и спорт е на принципа на прием на лекарства, ако не се прилагат достатъчно няма полза, ако се прекалява вредят. Поради тази причина е желателно да се намери балансът, който ще има най-благоприятен ефект върху физическото и здравословно състояние, обясняват специалисти.

За целта е желателно фитнес програмата да се състави според нуждите на трениращия. Препоръчително е да има няколко дни, в които тренировката да е по-тежка в други по-лека и умерена, допълват те.

Прекаляването и манията по фитнеса може да има стресиращ ефект върху организма, което да доведе до редица проблеми, като крайна умора, раздразнителност, промяна в настроението, повишена сърдечна честота, треска, разсеяност и др.

Също така честите тренировки могат да доведат и до постоянно главоболие, дължащо се на постоянното отделяне на стресовите хормони, кортизол и адреналин, както и до безсъние и тежки болки в областта на мускулите и слаба работоспособност.

NEWS_MORE_BOX

 

Не е необходимо да прекарвате половината от времето си във фитнес залите. Специалисти напомнят, че дори и няколко часа физическа активност са напълно достатъчни, за да се повиши нивото на хормоните на щастие и да се намали това на стресовите.

Желателно е в седмичната програма да има различни по натоварване и сила упражнения. По този начин тренировката е не само по-малко трудоемка, но и е по-разнообразна, което допринася за поддържането на интереса и мотивацията на трениращия.