Фитнесът и тренировките са благотворни както за тялото, така и за ума, но не са най-доброто решение при някои ситуации. Редица здравословни причини категорично отхвърлят плановете за тренировка, но при други има момент на колебание. 
 
Такова колебание настъпва, когато общото чувство е само лека отпадналост или дори леко повишена температура – някои хора биха изпълнили графика си и не биха пропуснали тренировка в това състояние. Когато температура е повишена обаче, дори с един градус е знак, че тялото се бори с някакъв вид инфекция. Физическото натоварване в подобен момент допълнително затормозява и отслабва имунната система, от което здравословното състояние може да се влоши.
 
При настинка положението е сходно, но ако няма повишена температура и е налице желание за тренировка, нищо не пречи то да бъде изпълнено. Единственото условие е организмът да не се претоварва с твърде усилино физическо натоварване. Ако обаче състоянието се дължи на грипен вирус, дори и без температура, е абсолютно непрепоръчително да се спортува.
 
Главоболията силно намалят желанието за динамични дейности като тичане. При това оплакване трябва да се внимава дори и при по-статични дейности: всяко упражнение, което предизвиква потене дехидратира тялото, което само ще усили главоболието. Ако главоболието е предизвикано от махмурлук, всяка физическа активност е противопоказна, понеже загубата на течности може да стане причина не само за усилване на болката, но и да доведе до загуба на съзнание и припадък.
 
Ако по време на тренировка се получи задух, астматичен или алергичен пристъп, колкото и лек да е той, тя трябва не само да се прекъсне, но и незабавно да се потърси лекарска помощ. Физическото натоварване има акумулиращ ефект при подобни състояния и те могат да продължават да се усложняват, дори след прекъсване на физическата активност.
NEWS_MORE_BOX
 
При болки в гърба без видими травми се съветва да се преустанови активното спортуване за няколко дни. Ако за този период болките не преминат, не трябва да се прибягва до болкоуспокоителни преди да е извършена консултация със специалист.
 
Мускулните болки и по-специално - мускулната треска, типични не само за аматьори, но и за професионалисти, не налагат прекратяване на тренировките. Те могат да бъдат продължени, но с по-нисък интензитет и по-малко повторения.
 
Ако се обадят стари спортни травми обаче, до преминаване на симптомите им не трябва да се спортува, понеже рискът от задълбочаване и усложнение на травмата е твърде висок.