Иван Иванов е фитнес инструктор и национален шампион по класически културизъм. Занимава се с фитнес и културизъм от 14 години. Участвал е многократно в национални и международни състезания по класически културизъм. Национален шампион е по класически културизъм от 2013 г. и вицешампион на балканското първенство през 2015 г. Неговите постижения можете да проследите в личната му фейсбук страница за фитнес лайфстайл - Fitness lifestyle by Ivan Ivanov.

В рубриката „Фитнес“ на Puls.bg Иван ще разгърне своята концепция за постигане и поддържане на красиво тяло. Убедени сме в полезността на съветите му, а вроденят му стремеж и усет спортните занимания да са в полза на здравето, правят подхода му уникален.

Правилното изграждане на тренировките във фитнес залата е ключовият момент, който гарантира ефект, независимо дали се търси отслабване или натрупване на мускулна маса. Разчитаме на него за съвети в този аспект. Въпросите си към Иван може да поставяте в коментарната част под текста.


 

Кардиото е неизменна част от тренировката във фитнес залата – и за тези, които искат да намалят излишните си мазнини, и за тези, които искат да натрупат мускулна маса, и най-вече за тези, които искат да имат здраво сърце. Въпреки че кардиото е досадно и изтощително, възможността да направите хубава фигура и имате здраво сърце, ме провокира да ви стимулирам да го извършвате.

Хората, които искат да свалят килограми, е хубаво да знаят, че с кардиото трябва да изразходят повече калории от тези, които приемат при едно основно хранене - било то за обяд или вечеря. Това се равнява средно на четиристотин калории на едно качване на пътеката примерно.

Тук веднага вмъквам една забележка - внимавайте колко високо поддържате пулса си,.въпреки че трябва да изтощите мускулите си максимално, за да ги накарате да вземат енергия от мазнините, внимавайте стойностите на пулса ви да не скачат прекалено. В противен случай рискувате да ги преизтощите и така да загубите и от тяхната маса.

За да не се случи това, не правете спринтове. Със спринтовете тренировката се усеща по-ефективна, но това не е правилно и не ви носи полза, дори напротив.

От друга страна, не бъдете мудни на пътеката, защото мускулите ще потърсят енергия от мазнините точно когато сметнете, че сте приключили с кардиото за деня.

Най-добре е да правите кардио сутринта на гладно. Тогава на тялото му е нужна енергия и ако не закусите мускулите ще си потърсят енергия от мазнините. Така за кратко време ще получите добър ефект, с уговорката да внимавате да не прекалите с продължителността на кардиото и не изгорите и мускулна си маса. На практика 30 минути кардио сутрин на гладно са достатачни.

NEWS_MORE_BOX



За тези, които влизат във фитнеса, за да натрупат мускулна маса, трябва да знаят, че кардиото е толкова важно за мускулите им колкото и силовата тренировка.

Образно предадено, когато тренирате с тежести в залата, тялото възпроизвежда белите мускулни влъкна, а когато правите кардио – червени. Ако извършвате само силови тренировки, то все едно провеждате тренировката си наполовина. С кардиото мускулатурата на тялото изглежда по-жива и по-обемна.

Кардиото е и здраве, защото при висок сърдечен ритъм и подобряване на функционалната способност на сърдечносъдовата система имате по-здраво сърце. От кардиото метаболизмът ви ще се ускори, белите ви дробове ще се научат да поглъщат повече кислород и така ще се чувствате по-тонизирани и по-жизнени.

Съветвам тези, на които кардиото им е скучно, но разбират колко е важно за тях, да не отлагат във времето и да започнат да го извършват с мисълта, на първо място, че ще са по-здрави, ще изглеждат по-добре и още след първата тренировка ще се чувстват страхотно.