Клековете са ефективно, просто и гъвкаво упражнение. То работи за цялото тяло, включително за седалищните мускули, прасците, кръста и подколенните сухожилия. Благодарение на клековете се предотвратяват травми, вследствие на дисбаланс, тъй като упражнението подобрява и баланса на тялото. 
 
Независимо дали сме отегчени от обичайната си тренировка или сме начинаещи, включването на тази вариация на клековете може да донесе обичайните, заедно с някои допълнителни ползи за тялото.
 

Какви са ползите от клекове с тежест?

Този вариант на упражнението изисква гира или пудовка, като спокойно могат да се изпълняват не само във фитнеса, но и вкъщи. Упражнението работи за бедрата и ханша, като същевременно засилва и метаболизма
 
В допълнение, помага за укрепване ядрото на тялото, като тренира мускулите на гърба и ханша. Неколкократното му изпълнение повишава и сърдечния ритъм и помага за изгаряне на калории
 
По време на изпълнение, ключът е мускулите на гърдите, раменете и ядрото да са стегнати. Единствено трябва да местим долната част на тялото и бедрата
NEWS_MORE_BOX
 

Как се изпълнява упражнението?

  • Хваща се гира или пудовка вертикално пред гърдите, като сме застанали с разкрач, колкото ширината на раменете.
  • Следва бавно сгъване в коленете и избутване на ханша назад, така че да се понижим в клек. Докато коленете се свиват, свиваме и лактите, като те докосват вътрешната част на коленете.
  • Следва изправяне в начална позиция, за да се завърши едно повторение.
  • Изпълняват се две серии от 15 повторения на упражнението. 
 
За да се повиши трудността му, може да се увеличи тежестта на гирата или пудовката, която държим.