Докато някои ентусиасти във фитнес залата предпочитат да прекарват час в потене на пътеката за бягане, други са готови по всяко време да обърнат гръб на подобна активност и да се придържат към железата.
 

Що се отнася обаче до спора коя форма на тренировка е по-добра, няма как да обявим ясен победител, защото всичко зависи от индивидуални предпочитания и фитнес цели. Но що се отнася до различните ползи, докато силовите тренировки горят повече калории в сравнение с тичането, изследователи от университета в Копенхаген откриха, че кардиото се оказва по-благоприятно за метаболизма на трениращия.
 

Публикувано в Journal of Clinical Investigation Insight, изследването посочва, че кардио упражненията стимулират производството на метаболитен хормон FGF21. Предишни фармакологични и генетични опити показват, че при животните FGF21 функционира като ендокринен фактор, чието повишаване участва в намаляването на телесното тегло, намаляването на хипергликемията и хиперлипидемията, облекчаването на черния дроб и увеличаването на инсулиновата чувствителност.
 


Не е случайно, че при това положение се провеждат опити за използване на FGF21 като лекарство в борбата с диабета, затлъстяването и други метаболитни нарушения. Проучването обаче на копенхагенския екип демонстрира, че производството на полипептида може да се стимулира съвсем естествено посредством бягане и каране на колело.

 

NEWS_MORE_BOX
 

Данните са извлечени от опити с 10 здрави и млади мъже, които имали задачата да тренират в две категории – силови тренировки (пет упражнения, предназначени за всяка от главните мускулни групи, по 10 повторения) и кардио (каране на велосипед). След тренировките, които били с продължителност 60 мин, участниците дали кръвни проби за измерване нивото на млечната киселина, жлъчката, кръвната захар и различните нива на хормони в тялото им.
 

Като резултат, ангажираните с кардио упражненията се отличили с три пъти по-голямо увеличение на производството на FGF21 в сравнение с тези, които преминали през силовите тренировки.