Пътуване в градски транспорт или шофиране до залата, високата цена на картата за фитнес – все фактори, които са предпоставки да пропуснем тренировка. Но с малко креативност е съвсем възможно да направим и ефективна кардио тренировка вкъщи.


Реално има редица упражнения, които могат да се правят спокойно вкъщи в рамките на 30 минути или дори по-малко. Предимство е, че вкъщи упражненията могат да се правят по всяко време, стига да имаме свободно такова.


Кардио упражненията, които по своята същност са аеробни упражнения чрез стимулиране на мускулатурата за по-ефикасно изгаряне на мазнините и превръщането им в енергия имат основна роля за свалянето на излишни килограми.



Използвайки елементи и високоинтензивната интервална тренировка има немалък брой упражнения за домашни условия, които заместват кардио тренировката във фитнеса.


Подходящи са упражнения, взаимствани от кикбокса – боен спорт, основаващ се на ударите с ръце и крака. Освен че бързите движения ще ни изпотят лесно, те подобряват баланса, координацията и дори гъвкавостта. В добавка към гореизложеното е налице и освобождаване от стреса, включително и упражняване на удари, които могат да ни послужат дори и за самоотбрана.


Танците, особено интензивните, са не само забавни, но включват голям брой групи мускули, горейки успоредно с това калории. Разликата с бягането и карането на колело е, че се набляга не само на мускулите на долните крайници. Неслучайно и повечето от професионалните танцьори са слаби и добре сложени.


Скачането на въже е не само подходящо за сравнително малки пространства, но освен това няма проблем да се изпълнява извън залата, а единственото изиксване е да се снабдим с въже. Упражнението включва работа с мускулите на ръцете, раменете, гърба, краката, а същевременно с това се подобрява и координацията.


Качването на стълби е други подходящо кардио упражнение, което може да се изпълнява вкъщи – вместо ползването на асансьор. Освен това почивката между изкачването може да бъде заменена със слизане. Освен че се горят калории се подобрява и мускулната сила, без да е налице натоварване на коленете в степен, в която е при джогинг, например.