Специални кардио упражнения могат да подсилят дейността на сърцето, което от своя страна да подобри издръжливостта и интензивността при тренировка.

Максималната сърдечна честота при умерена интензивност на физическата подготовка, трябва да е между 50-70%. При по-активни тренировки тази честота трябва да достигне 70-85%, споделят специалисти.

Нормалната сърдечна честота при една 62-годишна жена, например, е около 111-134 удара в минута, а при 18-годишно момче - е с диапазон от 141-172 удара в минута.

Следователно, за да се подобри интензивността на тренировката, човек се нуждае от минимум 150 минути физическа активност седмично.

Голям процент от кардио уредите във фитнес залите имат специални устройства, които измерват и показват сърдечната честота.

Целта им е да се намали пренатоварването на сърцето и да се използва максималната интензивност на организма при дадено упражнение.

Сърцето е мускул и като всички останали, когато не се тренира, намалява способността и издръжливостта си. Целта на кардио тренировките е да засилят сърдечната дейност и издръжливост, която намалява с годините.

Освен подобряването на сърдечната дейност, кардио тренировките спомагат редуцирането на подкожните мазнини и стреса, стимулират кръвообращението, вляят благотворно на тонуса и кондицията.