Често задаван въпрос в спортните среди, свързан с полезността на кардио тренировките е дали те трябва да се изпълняват преди или след силови тренировки. 
 
Шон Арент, директор на Центъра по здраве и спортна медицина към университета Рютгерс и учен от Американския колеж по Спортна медицина, описва какви са разликите когато кардиото се извършва преди или след силова тренировка.
 
В най-добрия случай, двете упражнения се изпълняват в един и същи ден. Някои изследвания сочат, че провеждането на кардио тренировка рано сутрин, последвано от силова тренировка надвечер е оптималната комбинация, доставяща най-добри резултати за спортуващия. 
 
Ако трябва да се изпълняват едно след друго обаче, най-добре е да се изпълни силовата тренировка първо, а след кратка почивка да се премине към кардио упражненията. 
 
NEWS_MORE_BOX
 
Основната причина за това твърдение се корени в различните типове “гориво”, които се използват. При изпълняване на силовата тренировка, докато организма още е свеж, в мускулите е достъпен значително повече гликоген като източник на гориво. След това се пристъпва към аеробни упражнения, които да изгарят мазнини вместо захари за енергия.
 
Това обаче важи само за закоравелите спортисти или аматьорите, които имат поставени сериозни цели за понижаване на теглото си или увеличаване на издръжливостта си. При проведени опити с нередовно спортуващи хора, било установено, че няма особено значение от последователността на двата типа упражнения.
 
В заключение – най-добре е силовите и кардио тренировките да се изпълняват отделно, но ако трябва да бъдат вместени в една сесия се правят първо силовите, а след тях – кардио упражненията. 
 
За допълнителна информация прилагаме следното видео: