Най-големите предимства на разтягането са правилното подреждане на костите и ставите, укрепване на съединителните тъкани и др. Според проучване важно предимство на стречинг упражненията е, че с течение на времето заради разтягането, се подобрява притокът на кръв към мускулите.

 

Разтягане или стречинг представлява разгъване на мускулните снопове и влакна. По време на тренировка, мускулите са натоварени и структурата на мускулните влакна се разрушава от множество микро разкъсвания. 


 

Провеждани са много изследвания, за да се разбере как се оптимизира тялото в резултат на упражненията. След 35-годишно проучване се откриват факторите, които подпомагат тялото да се възстанови след физическо напрежение. Това са: времето на приемане на хранителни вещества, т.е протеини, видът упражнения, масажът, сънят, ниската доза креатин и разтягането.

 

Атлетите са пробвали много неща, за да ускорят времето на възстановяване след упражненията. В това число влизат криотерапия, масаж, компресияя, потапяне в ледена вода, разтягане, противовъзпалителни средства и електростимулация.

 

Тези интервенции са насочени към намаляване на млечната киселина, възпалителните маркери и други молекули, които се натрупват след физическо натоварване.

 

Когато се упражняваме, тялото ни се адаптира към този стрес, като променя мускулната структура, метаболизма и физиология.  
 
Има огромно разнообразие от упражнения за разтягане, които натоварват основните мускули на краката, гърба, гърдите и рамената. Благодарение на тях, се подобряват енергийните нива, намалява се рискът от нараняване, увеличава се издържливостта и гъвкавостта е по-голяма.

 

NEWS_MORE_BOX

 

Проучвания показват също, че статичното разтягане преди тренировка или състезание, води до намаляване на силата след това. Но това са много специфични обстоятелства, които не се отнасят до повечето хора, коментират експерти.

 

Когато правите упражнения за отслабване и подобряване на настроението, статичното разтягане е от голяма полза. Те ще помогнат за укрепване на мускулите и тъканите и ефектите ще бъдат дългосрочни.

 

Разтягането е препоръчително да се прави 2-3 пъти седмично, а през останалите дни да се практикува йога, пилатес или разходка в парка.