Дори и да не сме чували името на упражнението, най-вероятно повечето хора са запознати с него. Това движение е популярно сред инструкторите по фитнес, йога, пилатес, защото стяга всички мускули в средната част на тялото. 
 
Упражнението е известно като „мост“ и работи за мускулите на корема, но в същото време предлага повече ползи на тези в областта на седалището, бедрата и кръста, обяснява треньорът от Ню Йорк Гарсън Пиърс.
 
Упражнението изгражда мускули, подобрява гъвкавостта и лесно може да се включи към всяка тренировка, както и в загрявката. Как се изпълнява то?
 
Трябва да легнем по гръб, като краката са свити в коленете, а стъпалата са на пода, поставени на ширината на раменете. Ръцете са отпуснати от двете страни на тялото. След това седалището трябва да се повдигне от пода, изтласквайки бедрата с помощта на петите. Така тялото изглежда като права линия от коленете до раменете. 
 
Трябва да стиснем седалищните мускули и тези на корема за две секунди, след което да задържим за още три и да започне спускане на кръста към пода, за да се заеме стартова позиция. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Трябва да се уверим, че се разтягат мускулите на бедрата, а не тези на гърба. Не бива да се свиват раменете така, че да се приближат към ушите. 
 
Друг вариант на упражнението е да се изпълни с повдигнати във въздуха ръце. По този начин мускулите в областта на корема и седалището ще се напрегнат в по-голяма степен.