Екип от изследователи от Университета за наука и технологии в Чанша, които работят съвместно със свои колеги от Технологичния университет в Ксиамен, установиха, че водачите на скутери могат да намалят риска от черепно-мозъчна травма при катастрофа, ако се предпазват по-добре.

 

В хода на своето проучване специалистите разглеждат възможните начини, по които човек може да стане участник в катастрофа с електрически, самобалансиращ се скутер и травмите, които могат да се наблюдават след това.


 

Проучването е проведено заради непрестанното повишаване на произшествията, включващи силно популярициращите се в цял свят електрически скутери.

 

При анализ на множество инциденти със скутер, които са причина за значителни мозъчни наранявания, специалистите установяват голямо сходство между различните събития.

 

Голяма част от инцидентите са пресъздадени с помощта на информация и видео материали, открити в социалните мрежи.

 

След анализ на наличните данни изследователите изработват виртуални модели на водачи на скутер, които стават участници в инцидент, възникнал след натъкване на знак стоп, кола или човек.

 

Тези събития често водят до изхвърляне на човека от неговото превозно средство и падането му на земята. В много случаи това е причина за сериозна черепно-мозъчна травма.

 

В хода на симулациите на различните ситуации, учените проверяват какви биха могли да бъдат последствията от действията, предприети преди и по време на самия инцидент.

 

От направения анализ те установяват, че често водачите на скутери не успяват да предприемат никакви превантивни мерки срещу различните наранявания в момента на настъпил инцидент.

 

Освен това те отбелязват, че повечето инциденти често водят до по-лоши наранявания и травми заради непредприети превантивни мерки.

 

Например вдигането на ръцете, за да покрият главата, докато са във въздуха, би предпазило главата и мозъка на водача от неизбежното падане върху тази част на тялото, особено ако той не носи каска.

 

По направени от изследователите изчисления е установено, че приблизително половината от мотоциклетистите, които катастрофират, имат 50% риск от сериозна черепно-мозъчна травма при инцидент. Тежестта на тези фрактури може да бъде понижена, ако водачите използват крайниците си, за да смекчат удара.

 

Проучването е публикувано в Journal of The Royal Society Interface.

 

Референции:

https://royalsocietypublishing.org/doi/10.1098/rsif.2022.0495