Какъв да бъде хранителният режим можете да видите в първата част на материала

 

 


 

3. Какви да бъдат упражненията?


Другото условие, за да се постигне бързото отслабване, е да се отдели по един час на ден за тренировки 7 пъти в седмицата, се пише в статия на Archives of Internal Medicine.


Дали упражненията ще са ефективни за целта, зависи от физическата ви подготовка в момента. Дори и да имате изграден режим на спортни занимания, двигателната активност ще е от полза за целта, ако се постигне по-високо натоварване на мускулите. Натоварването обаче при всички случаи трябва да е постепенно, за да се избегне травма.


Подходящи са кардио упражненията с умерена интензивност, тъй като изгарят повече калории, което и прави бързото отслабване възможно. В този смисъл ниската степен на уреда, разходката или карането на колело в парка, са недостатъчни. За да се редуцират по-бързо мазните натрупвания и се "изглади" линията на силуета обаче, по-ефективни са силовите упражнения, така че тренировъчната програма трябва да съчетава и двата комплекса.


За изпълнението на силовите упражнения е препоръчително да се предвидят специално два дни, като се извършват също в продължение на час. В комплекса трябва да бъдат включени всички групи мускули. В тези дни се използва и степерът, като се „изкачват“ минимум 15 000 стъпала (използвайте уред с брояч).


Ако силовите упражнения вече са част от седмичната програма, отслабващ ефект ще имат, ако се удвои времето на тренировката, като такава се предвиди сутрин и вечер в определения ден. Друго решение е да се извършва такъв комплекс, с който се горят почти двойно повече калории.


Подходящ метод, с който се постига бързо отслабване, е физическата дейност да се провежда на различни по интензивност интервали. Например, при бягането да се включат 2-3 кроса с темпо много по-високо от обичайното.


Според експерти различната по интензивност тренировка е особено подходяща за хора, които не могат да отделят допълнително време за спорт и чиято физическа подготовка не е висока. Това е и лесен начин да се изгорят повече калории.


За да се постигне търсеният ефект на отслабване за кратък срок, експертите препоръчват поне час след тренировка да се избягва хапването на десерти, както и консумацията на захарни изделия да се ограничи до минимум въобще през периода. Така стопяването на мастните натрупвания ще е гарантирано.


 

4. Драстичните диети


Постоянно се появяват диети, които ни подмамват да ги спазваме, обещавайки бързо отслабване. Това са стриктни режими, при които не трябва да се консумират множество продукти, като храненето е сведено до ограничен избор, ако въобще има такъв. Йо-йо ефектът обаче при тези диети е в състояние да депресира дори и уравновесени личности. Няма как да се предотврати връщането на килограмите след подобно гладуване, още повече, то вреди на организма.


Подхождайте критично към подобни диети и ако не можете по ред причини да си позволите да отделите време за тренировки, то по-добър вариант, вместо да вредите на здравето си, е да погледнете на необходимостта от отслабване от друг ъгъл.

 

NEWS_MORE_BOX

 


Режими, които включват прием на хапчета, лаксативи, принудително постене, силно ограничаване на количеството храна за деня и обещават отслабване повече от 0,9 - 1,4 кг на седмица, са опасни за здравето.


Отслабване, постигнато с ограничаването на калорийния прием под 1050 ккал на ден, е за сметка на мускулната маса.


Основният „дефект“ на ограничителните режими е, че освен че се постига желаното редуциране на мастни тъкани, освен, че отслабват и мускулите, метаболизмът на организма се забавя, което и обяснява защо след първоначалното сваляне на килограми, въпреки усилията ни, диетата вече не носи същия ефект. При ограничителните режими, тялото изпада в състояние, подобно на летаргия, изпълняването на физически упражнения става проблем, трайно се влошава настроението. В дългосрочен план, особено при продължително гладуване, вредите за организма са още по-сериозни...


Експертите не препоръчват и хапчетата за отслабване, които се предлагат свободно в аптеките, тъй като в повечето случаи те са неефективни и опасни за здравето.


Обобщено, желаното отслабване може да се търси само при дългосрочно спазване на здравословен хранителен режим и ежедневно умерено физическо натоварване за час, но не и с драстична диета. Редуцирането на калорийния прием под 1050 ккал изисква задължително постоянно медицинско наблюдение.