Оплакванията от болки, скованост и чувство за напрежение по протежението на врата през последните 6-7 години значително са се увеличили. Най-честата посочвана причина това е статичната позиция и то в пози, които създават допълнително напрежение в мускулатурата и шийните прешлени. Използването на смарт телефони и непрекъснатото наведените глави измести най-проблемната зона от областта на кръста в областта на врата.


Причини, които също не бива да бъдат подценявани са налична остеохондроза, сколиоза или кифоза в горната част на гърба (засягащи гръдните прешлени).


Има голям спектър от упражнения, с които може да бъде изготвен индивидуален комплекс, който да се изпълнява веднъж, два или при възможност повече пъти дневно. Действието им е двустранно – облекчават оплакванията и същевременно оказват превантивен ефект за последваща проява. Но основната препоръка е за системното им изпълнение, в противен случай ефектът би бил частичен или да не е налице подобрение.



Разтягането на врата в различи посоки е изключително подходящо. Изправената позиция на главата, с поглед напред се приема за начална позиция. От нея се прави разтягане на врата – съответно чрез накланяне на главата в различни посоки.


Накланяне на главата към дясно и ляво рамо, последователно, се изпълнява в началото в рамките на 5-6 повторения на всяка страна. Целта е докосване на рамото с ухо, но е от значение да се стараем да не повдигаме раменете, тъй като по този начин упражнението става непълноценно.


Друг вид подходящо упражнение е завъртане на главата отново вляво и вдясно, но целта е успоредно изравняване на брадичката с рамото. Погледът трябва да бъде напред, а главата да не се навежда към рамото, за да не се компрометира ефекта от правилното изпълнение.


Третият тип упражнение е от начална позиция на главата – наклоняването и напред като целта е докосване на гръдната кост с брадичка. Последващо връщане и наклоняване назад, като целта е максимално достигане на тилната част на черепа до гърба.


От значение е упражненията да се изпълняват бавно, със задържане на крайната позиция 4-5 секунди и връщане до начална позиция. Постепенно броя на повторенията от всяка страна могат да се повишават. В края на упражненията може комплексът да бъде завършен с раздвижване на главата с въртеливи движения във всички посоки.