Освен леко упражнение, което може да се изпълнява по всяко време, разходката може да бъде и отличен начин за отслабване. За да бъде тя по-ефективна в това отношение, е полезно да имаме предвид някои съвети от специалисти в областта…
 

Да променяме скоростта на ходене

Промяната в скоростта може да помогне за изгарянето на повече калории, в сравнение с ходенето с едно и също темпо. Следва да се опитаме да ходим колкото е възможно най-бързо, докато почувстваме умора, след което да забавим темпото. После цикълът се повтаря. 
 

Да добавим скорост и интензивност

Извличането на максимума от разходката е ключово за свалянето на излишни килограми. Когато добавим скорост и интензивност, се увеличава количеството изгорени калории и се подобрява капацитетът на белите дробове. В допълнение, следва да се фокусираме върху дишането си, докато се разхождаме. 
 

Да включим и силови тренировки


С тази добавка към разходката се подобрява метаболизмът. Докато се разхождаме, е препоръчително да спираме на всеки десет минути и да изпълним няколко серии клякания и лицеви опори, след което да продължим да се разхождаме. 
NEWS_MORE_BOX
 

След дългата разходка трябва да хапнем

Няма проблем, ако пропуснем хранене след като сме се разхождали за не повече от 30 минути, но се нуждаем от храна, когато разходката е продължила един час. В този случай е важно да „попълним“ гликогена, който захранва мускулите
 
Препоръчително е да закусим нещо леко, която да има съотношение едно към три на въглехидрати с протеини. Банан с фъстъчено масло например може да бъде чудесна закуска. 
 

Да не се храним преди разходката

За разлика от силовите тренировки, не е нужно да се храним, преди разходка. Причината е, че при тази по-лека активност не се нарушават запасите от въглехидрати. Важно е единствено да консумираме балансиран хранителен режим, който съдържа полезни мазнини, постни протеини и въглехидрати.