Учени твърдят, че 6 минути интензивни физически упражнения дават същия ефект, както и 6 часа тренировки.



Професор Мартин Джибала, автор на новото изследване, заявява, че двучасовите занимания със спорт, които се провеждат три пъти в седмицата, могат да се намалят до 2 минути дневно, като се получи същият резултат.

 


Тази своеобразна двуминутна загрявка изисква обаче сериозно натоварване – например на велотренажора 4 пъти по 30 секунди.

 

Според професор Мартин Джабала всеки човек, независимо от това колко е зает, може да отдели две минути дневно за спорт. Това откритие напълно може да промени подхода към поддържането на добрата спортна форма.

 

В експериментите са взели участие мъже и жени на възраст от 25 до 35 години. Едната от групите е въртяла педалите по два часа в средно темпо. Втората е прекарвала на велотренажора не повече от 10 минути дневно, активно въртейки педалите по 60 секунди, а след това е правила пауза, а третата – само в продължение на две минути, правейки 30-секундни интензивни движения.

 

След две седмици всички участници е трябвало да изминат отново първоначално заложените 25 км. Подобряване на показателите – при това еднакво – се е наблюдавало и при трите групи.

 

Опитите на специалистите показват, че степента на поглъщане на кислород от мускулите е абсолютно еднаква при всички участници в експеримента.

 

Все пак те уточняват, че кратките но екстремни натоварвания не са подходящи за всеки, особено с напредване на възрастта и препоръчват преди да се прибегне до такъв тип упражжнения, той да бъде консултиран с личния лекар.