Една немалка част от населението по света се оплаква от болки в кръста след определена възраст. Обикновено над 40 години. И започват да се пият лекарства, които обаче не лекуват, а облекчават временно болката. Ако мен ме питате за лек, то отговорът ми ще бъде „Трябва да се спортува!“. Но правилно!
 
При болки в кръста ще препоръчам едно много лесно и сигурно „лекарство”, което ще започне да укрепва кръста още след първата тренировка - „Гръбни преси”!
 

Изпълнение на упражнението  „Гръбни преси”

Още по името ще се досетите, че това упражнение е сродно на коремните преси. Мнението ми е, че трябва да правим не само коремни преси, но и гръбни преси! Придържайки се и към двата вида преси, болките в кръста ще стоят на разстояние. Ето правилното им изпълнение...
NEWS_MORE_BOX
 
 
1. Заемете изходно положение: застопорете стабилно краката си в областта на глезените или прасците (в зависимосто от уреда) и заемете изходно положение – тялото е напълно изправено с лека S-образна стойка.
 
2. Започнете да сгъвате горната част на тялото – вдишвайки равномерно до достигане на крайната точка на упражнението, като поддържате S-образната стойка по време на цялото движение (главата е насочена напред и нагоре с цел по-лесно придържане към правилната стойка). 
 
3. Следва като достигнете крайната (долна) точка на упражнението (тялото сключва почти прав ъгъл), преминете към изходното положение, издишвайки равномерно.
 
Изпълнявайте упражнението плавно. Когато се почувствате уверени в изпълнението му, може да го изпълнявате и с допълнителна тежест (например с гиричка, дъмбел или диск в ръце).
 
Правете по 8-12 повторения в работна серия, в случая, за да изградите здрави гръбни мускули. Почивката между работните серии е 1-1,30 мин.
 
Внимание! Винаги загрявайте посредством велоергометър и/или крос с цел повишаване на телесната температура и минимализиране на риска от травми, както и с разгряващи серии преди изпълнението на работните серии. Ползвайте тренировъчен партньор и/или фитнес треньор за по голяма сигурност и качество в тренировката.