Физическата активност има редица ползи за организма – ускорява се метаболизмът, увеличава се тонусът и енергичността, профилактира се процесът на остеопороза.


Изразът „Използвай или губиш“ е много подходящ в този случай – мускулите трябва да се поддържат, в противен случай стават по-слаби и губят обема си, когато не се използват достатъчно.


Мускулната маса е с най-голям обем, когато човек е на около 30 години. След това постепенно започва да намалява, а на 50-годишна възраст този процес е вече напълно видим.



Необходимо е да се натоварвате повече от обикновено. Щом мускулите се приспособят може да увеличите нивото на трудност, изразяващо се в по-голям брой повторения, по-чести тренировки, повишено натоварване.


Предимства и недостатъци на гирите и спортните уреди:

Спортните уреди с тежести Ви осигуряват натоварване на целеви мускулни групи и изискват минимална координация от Ваша страна. По-трудно се тренира със свободни тежести (гири), защото трябва да се координира равновесие, заемане на правилно положение на тялото, съответно се натоварват по-голям брой мускули.


Гирите дават и по-голяма свобода – различни видове упражнения, дори и вкъщи, без да се налага посещение на спортна зала.


В началото се започва с тренировки 2-3 пъти седмично, които се изпълняват в 3 серии, с 10-12 повторения, за всяка основна мускулна група. Постепенно натоварването се повишава с брой тренировки, серии, повторения и по-тежки гири.


Важно е да се правят почивки на 40-75 секунди между отделните серии. Това е необходимо с цел даване възможност млечната киселина, която се натрупва или поне по-голямата част от нея да бъде елиминирана с кръвообращението.


За доброто състояние на мускулите е необходимо след тренировка да си давате ден за почивка преди следващата тренировка. Така давате възможност на мускулите да се възстановят от „стреса“, на който са били подложени.


Според изследване проведено в САЩ, жени, които тренират с тежестти поне 2 пъти седмично увеличават физическата сила с до 75%. В сравнение с жени, които водят заседнал начин на живот – те са по-гъвкави, запазват по-добро равновесие и са с по-високо самочувствие, както и по-рядко страдат от безсъние.