Стягане на бедрата от външната им страна!? Отговорът е лесен и приятен за изпълнение. Името на упражнението е „Разтваряне на бедрата” и за целта ни е необходим специален уред, който ще намерите в почти всяка добре оборудвана фитнес зала. Това упражнение, също като упражнението от предната ми тема „Събиране на бедрата”, се „слави” като „упражнение за жени”, но както споделих там, така споделям и тук - дялба на упражненията няма. Упражненията са за натоварване на различните мускулни групи без значение от пола на спортуващия.
 

Изпълнение на упражнението  „Разтваряне на бедрата”

Както споделих, в добре оборудваните фитнес центрове има и специална машина, на която може да изпълнявате това упражнение (попитайте фитнес треньора в залата). (Помагайте си с видео материала по-долу)
 
Заемете изходно положение – седнал на уреда с гръб разположен на облегалката (килограмите са в зависимост от възможностите ви) и крака разположени на платформите. Изпъчете гърдите и поддържайте тази стойка, докато изпълнявате упражнението. Поемете си въздух и стартирайте изпълнението на упражнението – разтваряйки плавно краката и издишвайки постепенно.
 
NEWS_MORE_BOX
 
След достигане на точката, в която краката са напълно разтворени, започнете да ги събирате, отново плавно до достигане на началната точка на упражнението, вдишвайки равномерно. И! Спрете до момента, в който активната тежест на уреда е на разстояние малко преди да докосне пасивната тежест (т.е. не трябва да си почивате по време на работната серия).
 
Правете по 18-25 повторения в работна серия (сериите са според вашите възможности – минимум 3 серии до максимум 6-8 серии). Почивката между работните серии е 30 секунди.
 
Внимание! Винаги загрявайте посредством велоергометър и/или крос с цел повишаване на телесната температура и минимализиране на риска от травми, както и с разгряващи серии преди изпълнението на работните серии. Ползвайте тренировъчен партньор и/или фитнес треньор за по голяма сигурност и качество в тренировката.