Без значение от пола, всеки човек има нужда да тренира тялото си. Най-пренебрегваните области в това отношение са гърбът и краката. За най-ефективна загуба на килограми, трябва да се натоварят всички части на тялото. 
 
Упражненията за топене на килограми ще помогнат за изграждане на мускули, което ще повиши метаболизма и няма да доведе до възвръщане на теглото. Дамите не бива да пренебрегват упражненията за гърба, тъй като те ще помогнат за премахването на упоритите мазнини и ще го изваят...
 
Тъй като в гърба се намират много важни мускули, които са от изключително значение за цялостното благосъстояние, включително и за гръбначния стълб, от особено важно значение при изпълнението на упражненията е правилната стойка. Така ще се понижи рискът от травма
 

1. Набиране на лост

Това упражнение е най-добрият тест за издръжливостта и силата на горната част на тялото. То работи за целия гръб, включително за корема, ръцете и раменете. Важно е да се знае, че упражнението не бива да се практикува от хора с наднормено тегло
 

2. Хиперекстензия – гръбни преси

Гръбните преси обикновено се изпълняват на специален уред, познат като пейка за хиперекстензия. Повечето фитнес салони разполагат с такова оборудване – уредът представлява полегата пейка с платформа, която „заключва“ краката. Упражнението работи за мускулите в долната част на гърба. Упражнението трябва да се изпълнява бавно, без тласъци. 
NEWS_MORE_BOX
 

3. Вдигане на гири с една ръка


Упражнението обикновено се изпълнява на пейка, като едната ръка и единият крак – присвит в коляното, са на пейката, другият крак е стъпил на пода, а другата ръка повдига гирата. Това е алтернативно упражнение, което работи само за едната част на тялото - трябва да се повтори и от двете страни. То е насочено към средната част на гърба и бицепсите.
 
При изпълняването му винаги трябва да се гледа напред, по този начин гърбът ще остане изправен. Горната част на тялото трябва да бъде напълно неподвижна. Трябва да се уверим, че се използват мускулите на гърба, а не тези на ръката.