Остеохондрозата не е болест. Тя е разплата за неразбирането и непознаването на собствения организъм. Това твърди д-р Сергей Бубновски в своята книга „Остеохондрозата не е присъда“. В изданието на „Жануа 98“ той споделя как можем да се справим с болките в гърба без хапчета. Неговите лечебни упражнения са познати в цял свят. 
 
„Повечето хора при болки от различен характер смятат, че това е болест. Но истинската болест е състояние на организма, намиращ се в криза не по свощ воля, а по стечение на обстоятелствата“, смята той. 
 
При остеохондрозата протичат разнообразни дистрофични процеси и в резултат се увреждат прешлените и междупрешленните дискове, за което отговарят произволни мускули. При артрофия само на един мускул се появява „дупка“, в която се просмуква болестта. Могат да атрофират и няколко мускули наведнъж, а процесът е хроничен. Възрастта няма значение за появата на болестта, разкрива д-р Бубновски. И препоръчва комплекс от упражнения, които натоварват различни части на тялото и облекчават болките в ставите. Преди да започнем да ги изпълняваме, трябва да знаем няколко прости правила:
 

1.  Никога не изпълнявайте всички упражнения наведнъж. Първият ден много хора, дори и тези с по-слаб организъм, могат да направят доста голям обем. На следващия ден повечето обаче не могат да се мръднат от болка. Възможно е и повишаване на температурата на тялото.

 

2. Забравете, че някога сте били спортен тип и сте се радвали на добро здраве. Днес имате болест и трябва да се отнесете към себе си като с дете, което тепърва се учи да ходи. 

 


3. Ако отдавна не сте изпълнявали силови упражнения, мускулите ви са забравили как се прави това и задължително ще ви болят. Не бъркайте тази болка с влошаване или изостряне на заболяването. По-добре изобщо не започвайте, ако смятате да спрете упражненията. Приемете тези реакции като адаптация. 

 

4. Не доспускайте пресъхване на устата. Между упражненията пийте по-често вода, но по една глътка, а не повече. 

 

5. Не бива рязко да спирате обичайните си лекарства за понижаване на кръвното. Просто в деня на упражненията трябва да намалите дозите, но постепенно, като контролирате пулса. 

 

6. Не загрявайте тялото с гореща вана, душ и физиотерапия. 

 
NEWS_MORE_BOX
 

7. Не се оплаквайте на другите от здравето си. Винаги се хвалете, че сте преодолели собствената си слабост след изпълнението на упражненията. 

 

8. Първото и най-важно е да се научите да дишате с диафрагмата. 

 
Методиката на д-р Сергей Бубновски се основава на кинезитерапията, при която болният сам насочва собствените си сили към оздравпването на вътрешните си резерви и разбирането за състоянието на своето тяло.