Мечта на всеки спортуващ човек и може би на всеки фитнес инструктор е да може да разчита на едно единствено упражение, което да комбинира ефективността на няколко упражнения и да спестява време за отделното им изпълнение. Ако може да се посочи някое, което да стои най-близко до подобно изискване, това е т.нар. бърпи.

 

Бърпи е специфично комбинирано физическо упражнение, което успешно съчетава ползите от три от основните и най-предпочитани фитнес практики – планк, лицеви опори и подскоци.


 

Съчетани в едно, те не само допълват и засилват ефекта си, но и спестяват време за изпълнение. Особеност, която би допаднала на всеки.

 

Бърпи – основни ползи

В изпълнението на бърпи участват мускулите на ръцете, раменете, торса, бедрата и долната част на караката. Това гарантира неминуеми ползи за:

  • Стягане и увеличаване на мускулатурата;
  • Повишаване на издържливостта;
  • Ускоряване горенето на калории и топенето на мазнини;

 

NEWS_MORE_BOX

 

Конкретните ползи от редовното изпълняване на бърпи засягат бицепса, трицепса, бедрените мускули, коремната мускулатура. Стандартната тренировка включва 3 серии от по 6 повторения с 30 секунди пауза между повторенията. Начинаещите ще открият, че наглед ниската бройка и краткото време за изпълнение никак не означават лекота по време на тренировката. Напротив.

 

Комбинацията от упражнения при бърпито е натоварваща и изморителна, а изпълнението им често е предизвикателство за начинаещите. Бързата умора се дължи на факта, че в изпълнението на бърпи участва почти цялата мускулатура, а упражнението разчита на цялата тежест на тялото. Затова към него трябва да се подхожда с внимание за предотвратяване риска от травми.

 

С времето организмът свиква с натоварването от бърпи упражнението и повторенията стават все по-лесни. Бърпи е едно от фитнес упражненията, които будят най-голям интерес и често провокират опити за световни рекорди. Интересен факт е, че рекордът за най-много бърпита, изпълнени за един ден, е от 2014 г. и е точно 10 105. Колко ли ще издържи той?