Все по-голяма част от професиите се превръщат в седящи. Статичната поза от своя страна може да бъде натоварваща са гърба и с течение на времето да води до постепенната поява на болки и скованост.


Ежедневната болка в кръста може сериозно да повлияе върху функционалността и ефективността ни през деня, което от своя страна повлиява и върху ежедневните ни задачи.


В някои случаи болката в кръста може да се превърне в много болезнено състояние, което да бъде трудно поносимо. Най-честият начин за лечение на тази болка се превръщат болкоуспокояващите. А прекомерната им консумация е свързана с множество рискове за здравето. В тези случаи можем да предпочетем някои щадящи, но и в същото време ефективни методи за премахване на болката.
Един от тези методи са упражненията. Те не изискват много от времето си за изпълнение, но същевременно водят след себе си бърз ефект.



Разтягането с изнасяне на едното коляно напред до гърдите е много просто упражнение, което е изключително подходящо за мускулите на долната част на гърба. Същевременно подобрява гъвкавостта на гърба. Изпълнява се и на двата крака в рамките на няколко минути.


Детската поза, известна още като баласана, е йога поза, полезна за долната част на гърба. Тази поза не само лекува болки в гърба, но осигурява и облекчение от болката във врата. Това разтягане също укрепва мускулите на бедрата и глезените. Ще забележите също облекчение от стрес и умора.
Усукването на гръбнака вляво и дясно също е подходящо упражнение за болката в гърба. Това упражнение има отношение и към подобряване на гъвкавостта в областта, включително и на раменния пояс.


Упражнението мост има укрепващо действие за мускулите на долната част на гърба. Това го прави и изключително подходящо за болките в гърба, както и при професии в постонно заемане на седяща поза.
В случай, че болката е изключително силна и не отминава от прилагането на медикаменти не е подходящо допълнителното забавяне. Необходимо е да потърсите лекарска помощ.