Да отслабнем е достатъчно трудно начинание, но да задържим същите килограми е още по-трудно. Ново проучване на учени от Университета „Пен стейт“ показва, че техниките, които работят за намаляване на теглото не са същите, които ни помагат да поддържаме фигурата си или постигнатите килограми.

 


В проучването са включени повече от 1100 души, постигнали значителна загуба на тегло, които се опитват да го поддържат. Изследователите идентифицират 36 практики за отслабване и поддържане на теглото, които са използвани от поне 10% от групата.


 


Учените провеждат национално проучване по телефона на хора с наднормено тегло, с индекс на телесна маса 25 или по-висока, които правят опити да отслабнат и да задържат постигнатите килограми. Успехът на хората е променлив. Около 11% от анкетираните намаляват 10% от общото си телесно тегло, а 21% успяват да задържат същите килограми в рамките на една година.  

 


За да постигнат тези резултати, респондентите участват в програми за отслабване, намаляват консумацията на захар и въглехидрати, закусват здравословно, не пропускат хранене и правят различни видове упражнения.

 

 

NEWS_MORE_BOX


Не всички техники, които са довели до загуба на тегло първоначално, са свързани с поддържане на теглото, обаче. Включването на режим упражнения помага на хората да отслабват, но до един момент. Проблемът идва от там, че след като хората забележат, че един вид упражнения им помагат да отслабнат, се придържат само към тях, а отслабващият ефект се дължи на разнообразието от физически действия.

 


Учените отбелязват 4 стратегии, които поддържат теглото, но не допринасят за намаляването му:

  • хранителен режим с ниско съдържание на мазнини, богат на протеини,
  • придържане към една и съща тренировъчна програма,
  • напомняне защо трябва да запазим килограмите,
  • награждаваме за постоянството в спазването на диетата и редовните тренировки.

 

 

Това, което може да възпрепятства отслабването и поддържането на постигнатите килограми, е мисленето, смятат специалистите. Вместо да бъдем насочени към активно отслабване в краткосрочен план, трябва да се съсредоточим върху дългосрочни, постоянни промени в начина на живот и поведение, които дават трайни резултати без безмислени жертви.

 


Ключът към успеха е мотивацията, категорични са експертите.

 


Проучването е публикувано в American Journal of Preventive Medicine.