Знае се, че кардио тренировките са много полезни за здравето и физическата форма. Има обаче и някои специфики при упражненията, които, ако се спазват, могат да се изгорят значително повече мазнини, независимо дали става дума за тичане, каране колело или плуване.
 
Редуването в интензивността на упражненията за кратки периоди от време е най-бързият начин да се загубят мазнини, обясняват експертите. Загряване в продължение на 10 минути, след което един от примерите по-долу - да се повтаря в продължение на 20 минути.
 
  • Да се редува висока и ниска интензивност за период от 30 секунди;
  • Да се редува висока и ниска интензивност за период от 90 секунди;
  • Редуването може и да бъде и за период от 2,5 минути.
 
Поддържането на еднаква продължителност на тренировката за дълъг период от време е чудесен начин за цялостно изгаряне на калории. Ключът е в постепенното й повишаване с адаптирането на тялото.
 
Може да се избере всяка кардио активност като се постави предизвикателството да се промени продължителността от 30 на 6о минути. На всеки две седмици да се добавят по пет допълнителни минути.
NEWS_MORE_BOX
 
 
Темпото също е много важно. То трябва да се ускори като се увеличи разстоянието и се намали периода от време. Трябва да се стремите да поддържате стабилно нивото на вложеното усилие в тренировката. След 10-минутна загрявка, трябва да се изпълнят две или три 10-минутни интервали на темпото. След всяка подобна тренировка трябва да се почива по 5 минути, за да може да се постигне възстановяване.
 
Когато се чувствате уморени, трябва да се избере 30 – 45-минутна активност с ниска интензивност. Умереното темпо също стимулира кръвообращението и лимфната система, като спомага и за възстановяването на мускулите.