Посещението на фитнеса за първи път може да бъде объркващо. Често се случва да се появи несигурност при изпълнението и най-простите упражнения, използването на уредите също може да бъде предизвикателство. Това не бива да ни тревожи, тъй като опитът идва с практиката. Все пак предлагаме някои съвети от фитнес инструктори, които могат да бъдат от полза…
 

1. Да си намерим партньор

Препоръчително е да си намерим приятел, който да ни придружава и да тренира с нас. По този начин се чувстваме по-комфортно в новата и непозната обстановка. В допълнение, така ще можем да се мотивираме един друг. 
 

2. Да се консултираме с професионалист

Препоръчително е да се срещнем с фитнес инструктор, който да даде насоки и да изготви програма, която да следваме във фитнеса, за да се постигнат желаните цели. Възможно е той да вземе някои мерки на тялото ни и да проведе няколко теста, с чиято помощ да анализира физическите му възможности. 
 
Следва да се проведат няколко тренировки, заедно с инструктора, за да можем да следваме неговите напътствия и да разберем самата тренировка. Важно е да зададем всички въпроси относно фитнеса и уредите, които ни вълнуват. Най-важното е да се предпазим от травми. 
NEWS_MORE_BOX
 

3. Да загреем добре


Винаги трябва да се загрява добре преди начало на тренировка. Тъй като тялото не е свикнало на интензивна физическа активност, има риск да бъдем засегнати от мускулна треска, заради натрупването на млечна киселина в мускулите. 
 
Загряването преди тренировка повишава притока на кръв към мускулите, което подготвя тялото за тренировка. Освен това, повишава и доставянето на кислород и хранителни вещества в мускулите, което предпазва от бързото задъхване.