Недостатъчна почивка, прекаленото натоварване, повтарящите се движения, както и износването или скъсването на мускул могат да доведат до болка и травми по време на тренировка.
 
Предлагаме 3 от най-често срещаните травми, заедно с полезни съвети как да ги избегнем...
 

1. Изкълчване на глезен

Тази травма не се случва, само когато тичаме навън, но може да бъдем засегнати и на бягащата пътека във фитнеса. Най-големият проблем на пътеката е загубата на фокус и инцидентното стъпване извън нея. Така, когато бързо се върнем на пътеката, глезенът може да се извие по неестествен начин. Ако тичаме навън, рискът от подобна травма се повишава, ако теренът е неравен.
 
За да бъдат глезените ни в безопасност, е препоръчително да избираме равен терен, когато сме навън. По отношение на бягането на пътека във фитнеса, е полезно да знаем, че повечето уреди имат функция да спират, когато за тях се захване дреха. Това ни пази от падане.
 

2. Болка в кръста

Внезапната, остра болка в кръста по време на физически упражнения може да бъде признак, че се насилваме прекалено. Тя  може да се дължи на притискане на нерв или дори на дискова херния. Усукването или завъртането настрани може да доведе до напрежение в кръста
 
За начинаещите щангисти е важно първо да направят лег преси, преди да се пристъпи към вдигането на тежести. Ако не сме сигурни как най-правилно и безопасно да направим това, следва да потърсим съвет от квалифициран треньор. 
NEWS_MORE_BOX
 

3. Стрес фрактури


Тези микроскопични фрактури обикновено са резултат от прекалено натоварване или на повтарящи се движения, като скачане на едно място. По-голямата част от стрес фрактурите се случват в костите на стъпалото, петата или пищяла. 
 
Симптом за тях е болка в областта на фрактурата, която се влошава по време на упражнения, стоене или ходене. Областта може и да се подуе. Ако не ѝ се обърне внимание, стрес фрактурата може да не се излекува правилно и да доведе до поява на хронична болка
 
За да се предпазим, е важно натоварването да бъде постепенно, а не изведнъж.