Болката в кръста е проблем, който може да се облекчи с помощта на някои упражнения. Те са от полза за намаляване на сковаността и напрежението. Следва да разгледаме 2 упражнения, които укрепват, разтягат и раздвижват кръста. 
 
Целта е да се стремим към изпълнението им поне веднъж дневно, ако болката позволява. Към този режим може да се добави ходене, колоездене и водни активности.
 
Препоръчително е, преди започването на тези упражнения, да се потърси лекарски съвет, както и да се спре незабавно, ако се появи болка. 
 

Упражнение №1

Застава се „на четири крака“ на пода, като коленете са разположени под бедрата, а ръцете – под раменете. Кръстът не бива да се извива прекалено. Вратът се поддържа изправен, раменете – поставени назад, лактите също са изправени. 
 
От тази позиция бавно поставяме седалището назад и надолу към петите. Поддържа се неутрална извивка на гръбнака. Оставаме в тази позиция в продължение на едно дълбоко вдишване, след което се връщаме в начална. Движението се повтаря 8 – 10 пъти. 
NEWS_MORE_BOX
 

Упражнение №2

Ляга се по гръб, като под главата се поставя малка възглавница или книга. Коленете са свити и поставени едно до друго. Горната част на тялото е отпусната. Брадичката трябва да бъде леко повдигната. 
 
Коленете се завъртат на едната страна, последвани от таза. През това време раменете продължават да са на пода. Разтягането се задържа за едно дълбоко вдишване, след което се връщаме в начална позиция. Следва да се изпълнят 8 – 10 повторения, като се редуват движенията от двете страни на тялото. 
 
За по-голямо удобство може да се постави възглавница между коленете. Важно е да се има предвид, че при никое движение не бива да се насилваме – разтягането следва да бъде докато ни е комфортно.