Кардио упражненията носят редица ползи за здравето – освобождават стреса, подпомагат здравето на сърцето, топят мазнини. Въпреки това обаче има и много митове, свързани с този вид физическа активност, с които е препоръчително да сме запознати.

1. Мит: Усилените и продължителни кардио тренировки са ключът към отслабването

Факт: Ако прекараме часове на пътеката и кростренажора, безспорно ще постигнем намаляване на теглото. По този начин бързо ще се загубят килограми, но проблемът тук е, че това са „грешните килограми“. 
 
Специалистите обясняват, че кардио тренировките изгарят както мазнини, така и мускули. За да се постигне най-добър резултат, който да бъде и траен, е препоръчително да се прибавят и силови упражнения към тренировката. Те изграждат мускулна маса, която повишава нивата на метаболизма и се изгарят повече мазнини, като този процес продължава дори след края на тренировката.

2. Мит: Ако кардио тренировката не продължи поне час, не е ефективна

Факт: Всички движения на тялото носят ползи по отношение на изгаряне на калории. Това, което можем да променим, е ефективността, с която ги изгаряме. Може да изготвим една дълга кардио тренировка и да изгорим голямо количество калории, докато я изпълняваме, но ключовият момент е какво се случва след края й. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
С помощта на тренировка, включваща висока интензивност с кратки периоди на възстановяване, метаболизмът ще се повиши и ще изгорим повече калории през следващите 38 часа, след края на самата тренировка. 
 
Според Американската асоциация за сърдечно здраве три двадесетминутни сесии с кардио упражнения с различна интензивност са еквивалент на пет тридесетминутни сесии с умерена интензивност. Дори и само 10 минути кардио упражнения с висока интензивност са полезни.