Много ясно в последните години се отчита тенденцията към повишаване ходенето пеш, особено сред притежателите на смартфони. Това е най-полезният ефект от възможността всеки да си сложи личен крачкомер и да проследява изминатото разстояние пеша всеки ден. Счита се, че 10 хиляди крачки дневно са златен стандарт в тази насока и гарант за поддържане на доброто здраве.

 

Цифрата обаче повдица летвата доста високо, имайки предвид колко сериозно залежаването е налегнало ежедневието на обикновения човек. Средно американците правят по около 6 хиляди крачки дневно, а на този фон британците са направо мързеливци със своите 4 хиляди крачки дненво на човек. Официални данни за изминатото разстояние пеш от хората у нас няма, но едва ли дори доближаваме златния стандарт. Нищо не пречи обаче да го гоним занапред.


 

Проучване на екип от Масачузетския университет поставя акцента върху нуждата от ходенето пеш и движение и насочва именно към съблюдаването на направените всеки ден крачки. За насърчаване на придържащите се към тази препоръка учените дават и няколко полезни съвета. Основната задача според тях е да се осъзнае нуждата от редовен двигателен режим. Първата стъпка след това изисква поставяне на някакъв минимум от дневни крачки и задължително придържане към него за известен период. Способността на организма да се адаптира ще помогне бройката да започне да нараства все повече, а колкото по-голяма става – толкова по-добре.

 

Дори 10-те хиляди крачки не са оптимален връх и нищо не пречи след време те да се поставят дори като изискуем минимум.

 

Ходенето пеш е препоръчително стартово занимание за всеки начинаещ в сферата на физическата активност, но е и много удачно допълнение към програмата на тези с вече изграден фитнес режим. Заседналият начин на живот на работното място изисква именно това за засилване ефекта от фитнес тренировките, колкото и редовни да са те.

 

Едва ли има по-лесно и удобно средство за поддържане на физическа активност от ходенето пеш. А 10 хиляди разкрача дневно може да се окажат разликата между начина на живот, излагащ ни на риск от различни болести, и гарантираното добро здраве. Проучването на екипа от Масачузетския университет установява, че 10 хиляди крачки дненвно действа като лекарство за неутрализиране на инсулиновата резистентност на клетките. Придържането към подобен двигателен режим балансира дейността на телесните клетки и буквално повишава глада им за глукоза, с което помага и за балансиране на кръвната захар.

 

NEWS_MORE_BOX

 

Сред другите ползи от 10-те хиляди крачки дневно научният екип изтъква още няколко:

  • Укрепване на сърдечното здраве;
  • Регулиране на кръвното налягане;
  • Подобряване на равновесието и баланса на тялото;
  • Установяване на по-добър контрол върху теглото;
  • Снемане на стреса;

 

Тези ползи са налице във всяка възраст, а правенето на 10 хиляди крачки дневно е доста приемлива цена за постигането им. Цели се поддържане на ритъм, който ни кара съвсем леко да се задъхваме, а не да се изморим и грохнем бързо. Лесно е. Опитайте още днес. И така всеки ден ще склъсявате с 10 хиляди крачки разстоянието до доброто здраве.