За да заспите по-бързо, трябва на първо място да отпуснете цялото тяло и да освободите ума от напрежение и размисли. Препоръчва се лягането по едно и също време всяка вечер. За целта намалете звука на мобилния си телефон и изключете телевизора поне един час преди лягане. Причината е, че тези дейности стимулират мозъка ви, вместо да го отпускат. Затова пък може да четете любима книга, която ще ускори заспиването ви. Тя ще ви насочи към положителни мисли и ще успокои мозъка.

 

Денят ви може да завърши и с кратка медитация. Тя ще помогне да отпуснете всички части на тялото. Фокусирайте вниманието върху дишането, докато усетите, че дъхът ви се е забавил и тялото се чувства спокойно. Затворете очите и вдишайте дълбоко през носа, като броите до пет. След това бавно издишайте. Продължете техниката за няколко минути, докато не усетите забавяне на сърдечния ритъм и отпускане на мускулите.



По-тежките физически упражнения за релаксация са много полезни, тъй като намаляват тревожните мисли. Честото им прилагане помага при сън, но трябва да се правят няколко часа преди лягане. Може да напрегнете всички мускулни групи в тялото си, започвайки от пръстите на краката. 


Може да си вземете дори топла вана или душ за 20-30 минути, която ще нормализира телесната температура и ще предизвика бързо заспиване. Ако го правите всеки ден, ще създадете рутина, която ще сигнализира на тялото, че е дошъл краят на деня и може спокойно да се отпуснете. Използвайте етерични масла като лавандула или лайка, които ще ви успокоят и ще ви накарат да чувствате лекота. 


Ограничете алкохола и кофеина до минимум в следобедните часове и вечер, тъй като те затрудняват заспиването и може да нарушат съня. Ефектът от кофеина може да продължи до 24 часа, което ще доведе до повишаване на сърдечния ритъм и ще се чувствате по-нервно и неспокойно. Може обаче да приемете чаша топло мляко в комбинация с мед за по-бързо заспиване и по-дълбок сън.